Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

RE: Paar 147 GTA vraagjes

ma mar 11, 2013 12:31

Met goede blokken is 305 meer dan voldoende voor straatgebruik.
Schijven krom gebeurt altijd bij dezelfde personen...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma mar 11, 2013 13:21

MQ had schijven met Ergal Bell in 305x28 :idea:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

ico75
Junior Member
Junior Member

ma mar 11, 2013 13:42

Bij orginele GTA velgen staat er aan de binnenkant ALFA ROMEO en SPEEDLINE

Bij de imi,s staat er aan de buitenkant zo,n gek symbooltje zo,n soort M,etje naast het ventiel.
Dus je kun meestal van de buitenkant zien of het gaat om orginele of imi,s

Oeps, net ff gekeken op mijn orginele gta,s, die hebben ook zo gek symbooltje bij het ventiel.
Aan de binnenkant staat er ook nog een soort alfa symbooltje.

De mijne zijn de 5de maand van 2003 van de band gerold.

Mvg ico
156 1.8 TS 2004

EX.
75 2.0 TS 1991

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Paar 147 GTA vraagjes

ma mar 11, 2013 14:51

Met goede blokken is 305 meer dan voldoende voor straatgebruik.
Schijven krom gebeurt altijd bij dezelfde personen...
En bedankt.... :?

Grtz,fRank

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 11, 2013 19:12

Volgens mij heb je vanaf 2003 altijd de 330mm remmen maar veel auto''s van daarvoor zijn ook ge-upgrade ermee.

Aangezien het een moderne motor met klopsensoren is zou er ook 95 in kunnen maar 98 is natuurlijk beter. Gewone 3.0 24v heb ik jaren terug gewoon op 95 gereden, geen enkel probleem.
Ik weet het niet zeker maar kwam de eerste 147 GTA niet in maart 2003 ? En de eerste hadden toch echt de 305 mm.
Ben in de war met de 156 denk ik. :oops:
In de Cup tijd reed ik gewoon met de 305 remmen. En over het remmen nooit te klagen gehad (denk dat het daar iets meer belast werd dan tijdens dagelijks gebruik) :wink:

Dennis

Cup 147 is 4 cilinder he, dat weegt even iets minder dan een zware V6, scheelt gauw 150 kilo denk ik.
En zaten er originele remblokken en schijven onder de auto's? Schijven wil ik wel geloven maar blokken zullen toch wel aangepast zijn neem ik aan. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa Nord
Guru
Guru

di mar 12, 2013 09:41

Er zullen vast andere blokken en schijven op hebben gezeten, dat kan niet anders. Maar daarom kun je wel prima uit de voeten met 305 ipv. 330 mm. Dat geld voor straat gebruik ook natuurlijk, mensen willen altijd maar geld weggooien aan hele grote remmerij, zet er gewoon hele goede race blokken in met desnoods andere schijven en het remt een keer zo goed dan origineel.

FO
Advanced Member
Advanced Member

di mar 12, 2013 22:22

Schijven waren standaard, blokken uiteraard wel raceblokken. Ik wilde maar aangeven dat voor hard remmen ook de 305 schijven kunnen volstaan. Groter staat natuurlijk wel stoerder 8)

Dennis

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 13, 2013 08:14

Oppassen met raceblokken op originele schijven ; enkel met blauw Pagid RS 4-2(géén RS5 !) geen problemen op de 156 2.5 V6 racer gehad wel met andere Pagid én andere merken raceblokken .
Sinds we de Schijven met Ergal bell van MQ-brembo hebben gaat het altijd goed .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 13, 2013 19:14

Er zullen vast andere blokken en schijven op hebben gezeten, dat kan niet anders. Maar daarom kun je wel prima uit de voeten met 305 ipv. 330 mm. Dat geld voor straat gebruik ook natuurlijk, mensen willen altijd maar geld weggooien aan hele grote remmerij, zet er gewoon hele goede race blokken in met desnoods andere schijven en het remt een keer zo goed dan origineel.
Met raceblokken en goede schijven kun je het idd best goed remmend krijgen, probleem is dan alleen dat je er wel hitte in moet hebben zitten om het goed remmend te hebben. :? Met koude schijven en blokken remt het niet beter als met originele blokken in ieder geval.

Waarom zouden al die moderne auto's zo'n joekels van remmen monteren? Niet omdat de schijven en klauwen dan goedkoper zijn in ieder geval... Ze hebben het wel lichter en ze worden minder heet waardoor ze met relatief zachte blokken toch lang kunnen doen en ze niet het gevaar lopen de blokken te verglazen door teveel hitte.

Mijn Alfetta GTV heeft nu 330x32 mm schijven met van die 166 klauwen erop en dat zal best overkill zijn. Maar ik kan wel gewoon met straatblokken en schijven rijden zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat de remmen roodgloeiend worden als ik een keer echt asociaal doe. :oops: En ik geef liever een paar honderd euro uit aan remmen die er ook leuk uit zien als aan een set raceremblokken. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa Nord
Guru
Guru

do mar 14, 2013 10:31

Met raceblokken en goede schijven kun je het idd best goed remmend krijgen, probleem is dan alleen dat je er wel hitte in moet hebben zitten om het goed remmend te hebben. :? Met koude schijven en blokken remt het niet beter als met originele blokken in ieder geval.

Waarom zouden al die moderne auto's zo'n joekels van remmen monteren? Niet omdat de schijven en klauwen dan goedkoper zijn in ieder geval... Ze hebben het wel lichter en ze worden minder heet waardoor ze met relatief zachte blokken toch lang kunnen doen en ze niet het gevaar lopen de blokken te verglazen door teveel hitte.

Mijn Alfetta GTV heeft nu 330x32 mm schijven met van die 166 klauwen erop en dat zal best overkill zijn. Maar ik kan wel gewoon met straatblokken en schijven rijden zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat de remmen roodgloeiend worden als ik een keer echt asociaal doe. :oops: En ik geef liever een paar honderd euro uit aan remmen die er ook leuk uit zien als aan een set raceremblokken. :wink:

Ik heb originele schijven en Carbone Lorraine RC6 remblokken op mijn 75 TS racer, dat remt super (ik rem best wel hard en laat :lol: ) en doen het ook gewoon goed als de remmen nog koud zijn! Natuurlijk zijn grotere remmen wel handiger, remmerij van een 75 is natuurlijk lichtelijk onderbemeten vergeleken bij moderne auto`s. Wat ik alleen maar aan wil geven dat met een kleine upgrade ook kleine remblokken en schijven best goed kunnen remmen. Op mijn V6 racer gaan zeker grotere remmen komen, die heeft ook wat meer gewicht om te stoppen....

Terug naar “Algemene Technische vragen”