Ik heb altijd hobbymatig gewerkt met een Ferm Minimig. De gasflesjes die erbij horen zijn zo leeg, maar ik gebruikte hem in combinatie met een 10l fles. Gaat prima. De hobby apparaten met gevuld draad zijn veel minder. Bij dun plaatwerk is daar niet mee te werken. De minimig doet het op zich prima. Het blijft een hobby ding natuurlijk. Helaas zijn ze niet meer te krijgen. Ferm levert nog wel een groetere borer, maar of daar de prijs kwalitietsverhouding OK van is kan ik niet beoordelen.
Mijn heb ik na 10 jaar gebruik enkele jaren gelden gedoneerd aan de Gemeentelijke stort. Vorig jaar natuurlijk spijt van nu ik weer een Juul heb. Inmiddels heb ik weer een bijna niet gebruikte geocht via marktplaats voor nog geen 100,-. Moet nog wel een gasfles erbij hebben.
Overigens heb ik geen problemen ondervonden met de stroomvoorziening. Toen ik nog studeerde (en alles op 1 groep zat), wilde het licht wel eens wat flikkeren, maar met lassen merk je dat niet
Lassen blijft een zaak van goed voorbereiden, schonen oppervlakken en geen openingen tussen te lassen delen...