Vandaag ben ik aardig in de weer geweest om het probleem te verhelpen.
-Inlaatspruitsuk eraf, mutli-riem eraf, airco compressor eraf, alles goed schoon en droog gemaakt en vervolgens het systeem op druk gezet.... helaas de koppakking is inderdaad de schuldige...
dus ben ik maar verder gegaan en heb ondertussen de kop en toebehoren eraf liggen.
-kop zal ik voor de zekerheid maar laten vlakken...kan ik dan komende maandag pas afgeven. Heb een weekje vrij dus dat moet ik gaan redden met doorlooptijd van vlakken
Ik vraag me nog af waarom de pakking een probleem heeft veroorzaakt. Niet dat ik dadelijk alles terug heb gebouwd en het probleem er nog steeds in zit...dan kan ik over een paar km weer opnieuw beginnen

Tís een leuke klus maar niet om jaarlijks te doen
Zie hieronder een paar fotootjes:
-De pakking is op sommige plaatsen uit elkaar geduwd... maar ik kan even niet achterhalen hoezo. Of kan dat komen tijdens montage?!
-Kop is overigens niet gecorrodeerd.
-Verder zie ik op de 1ste en 4de cilinder 4 inkepingen. Het is net alsof de kleppen de zuigers net geraakt hebben. Kleppen zien er heel netjes uit (geen beschadiging oid) Zitten deze inkepingen standaard in de cilinders...of moet ik denken aan een eerdere motorschade?!
-Tevens had ik verwacht dat er meer aandslag in de motor zou zitten na 165000km. ook zijn de hoon strepen (hoe noem je dit..?!) nog goed te zien.
-bougies zien allen hetzelfde uit
-kleppen zien er ook allen hetzelfde uit
Wat denken jullie....?!
Ciao!
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...
