Ik heb het idee dat het geluid van de startmotor komt.. ik denk niet dat deze defect is, maar dat-ie gewoon zo klinkt, als gevolg van de accuspanning die te laag zakt en dat daar ook het ABS op reageert met een storing.. dat zie je ook in het filmpje, eerst gaat de motor goed rond, vervolgens wil hij bijna aanslaan maar niet helemaal, dan hoor je het toerental waarmee de motor op de startmotor rondgaat zakken, en verschijnt de melding van het ABS.. Ik zou eens beginnen met de accu goed te laten doormeten, en de voeding- en massakabels te controleren.. misschien ook eens de startstroom meten, dwz de stroom die de startmotor trekt tijdens het starten. Een elektromotor trekt namelijk de grootste stroom op het moment dat hij nog stilstaat maar ingeschakeld word (aanloopstroom), naarmate het toerental van een elektromotor stijgt zal de stroom dalen.. ik krijg bij jouw filmpje het idee dat het toerental van jouw startmotor niet op een nominaal niveau komt, waardoor deze een te grote stroom onttrekt van de accu.. maar das maar mijn observatie, ik kan er naast zitten.. Suc6!
Ohw ja, ik zou ook de lekstroom laten meten, dwz de stroom die de auto verbruikt in rust.. er is altijd wel wat lekstroom, maar wellicht is deze iets te groot, zodat de accu heel langzaam leeg loopt en je de auto 's morgens start met een ietwat teveel ontladen accu?