Tonio
Guru
Guru

Re: Draaicirkel GT 3.2 V6 kleiner met standaard wielen?

di jan 19, 2016 21:42

Dat is het nadeel van voorwielaandrijving. Ik kende in Den Haag een taxi chauffeur die altijd met Volvo's reed, mede omdat die zo'n kleine draaicirkel hadden. Toen de 850 op de markt kwam, was dat over...
Kletspraatjes van een taxichauffeur moet je niet zomaar geloven. Een Volvo 850 heeft voor zo'n grote voorwielaandrijver juist een uitzonderlijk kleine draaicirkel. (Weet ik vanuit 12 jaar eigen ervaring met zo'n ding :oops:, maar hij was van mijn vriendin hoor, niet van mij :lol: ).

"De 850 en eerste generatie V70 modellen met voorwielaandrijving maken gebruik van een bijzondere achterwielophaning die de auto een erg kleine draaicirkel meegeven. De “Delta-link semi-independent rear suspension” laat een kleine verdraaiing van de achterwielen toe, waardoor de draaicirkel slechts 10,2 meter bedraagt."

.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 19, 2016 22:47

Toch is het wel deels waar. Die motor ligt daar nou eenmaal dwars met de bak er min of meer achter. Vooral ook omdat het blok zelf vanwege de V-vorm nogal breed is beperkt dat de wielinslag nogal. Een viercilinder 156 heeft ook echt een kleinere draaicirkel dan zo'n V6 gevaarte. Da's alsof je een postkoets probeert te keren.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 19, 2016 22:50

Toch is het wel deels waar. Die motor ligt daar nou eenmaal dwars met de bak er min of meer achter. Vooral ook omdat het blok zelf vanwege de V-vorm nogal breed is beperkt dat de wielinslag nogal. Een viercilinder 156 heeft ook echt een kleinere draaicirkel dan zo'n V6 gevaarte. Da's alsof je een postkoets probeert te keren.
Nou weet ík toevallig weer dat je een 4-wielige koets (ok zonder post :D ) verrekte kort kunt keren, mits de ervoor geknoopte éénpeekaa-er mee wil werken.. :mrgreen:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 19, 2016 22:51

:mrgreen: Van paarden en aanverwante artikelen weet ik eigenlijk ook niks. Ja, dat een paard een halffabrikaat is. Dat weet ik.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 19, 2016 22:55

:mrgreen: Van paarden en aanverwante artikelen weet ik eigenlijk ook niks. Ja, dat een paard een halffabrikaat is. Dat weet ik.
:mrgreen: Is me ook op latere leeftijd pas duidelijk geworden hoor, was geen van nature aangeboren drang om zulks te weten te komen... :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 21, 2016 23:41

dat een paard een halffabrikaat is
:jumping:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Algemene Technische vragen”