Scalino
Full Member
Full Member

Re: Afwijkende snelheid Giulia

za jun 24, 2017 16:24

Is dit nog goed gekomen? Revisie, nieuwe meter?

Ik zit zat/zit met hetzelfde probleem. De snelheidsmeter was echt naar de knoppen, terwijl de kilometerteller prima werkte en nog steeds werkt. Ik heb het paneel naar Info-instruments in Breda gebracht. Ze hebben zowel de toerenteller (die was wat stroef) als de snelheidsmeter gereviseerd. Na de boel weer terug te hebben gebouwd blijkt de snelheidsmeter wel beter te werken dan eerst, maar zeker in de onderste regionen geeft die te weinig aan. Even nagevraagd bij Info-instuments en die zeiden dat er dan weer problemen waren met het magnetisme en ze het dan niet meer goed konden krijgen. Vervolgens hebben ze de revisiekosten voor de snelheidsmeter gecrediteerd :thumbs:

Afgelopen week heb ik bij @Lancelot een ander paneel opgehaald (met een goede snelheidsmeter) en uiteraard Benna kunnen aanschouwen :) .
Het plan is op de snelheidsmeters uit te wisselen en de kilometerstand om te zetten. Nu blijkt echter het schroefje van de dagteller kabel te zijn doorgedraaid. Heeft iemand enig idee hoe die te verwijderen zonder het palletje waar de schroef in gaat te beschadigen? De meter wil er namelijk niet uit zonder dat de kabel eraf is.
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

maurice1336
Member
Member

za jun 24, 2017 19:08

Het probleem is nog niet zo zeer opgelost.
De auto staat in volle demontage. Wat mij opviel is dat de kabel voor de snelheidsmeter beschadigd is en dat de montage op de versnellingsbak geheel lam en rammelend is. Dat gaan we eerst maar eens fixen, het kan zomaar zijn dat mijn afwijking hiervan afkomstig is.
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Scalino
Full Member
Full Member

za jun 24, 2017 20:38

Dat lijkt dan inderdaad een goed plan, wellicht dat hen dan goedkoop kan worden opgelost.
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Terug naar “Algemene Technische vragen”