Update
Starter was gelukkig niet stuk.
Vandaag uitgebreide compressie test gedaan en kwam tot volgende constatatie.
Alle kleppen van alle cylinders sluiten goed af , ook de cylinder koppakking is ok geen verlies van ene cylinder naar een andere en ook geen luchtbellen in zowel expansie vat als radiator.
En wat ik al van bij begin dacht is bewaarheid
Cylinder 1 en 2 +/- 50% drukverlies langs segmenten/pistons/Chemisen ( cylinder )
Cylinder 3 +/- 20 % verlies
Cylinder 4 +/- 12 % verlies
Voor mij is de kous af, hier begin ik niet aan te meer nu de wagen boven de smeerput staat het heel duidelijk is dat aan de wagen echt geprutst /cosmetisch op lapwerk is gebeurt en dat k onderaan zowat overal absoluut slecht uitgevoerd laswerk vond en aan de binnenkant van t sous bassement langs 2 zijden nieuwe gaten vond van +/ 15 cm en waar je duidelijk kon zien dat de binnenste rechte plaat in t sous bassement zo goed als volledig weg/opgeroest was. Indien deze niet heeeeeeel grondig aangepakt gaat worden is hij levensgevaarlijk en zie ik hem eerder vroeg dan laat in twee klappen.
Any way, iedereen bedankt voor de hulp en op zen minst weet de man nu waar hij voorstaat