'Voor op de TS is het nog niet eens zo gek... Maar dat heeft een andere reden... Ik heb iets soortgelijks in bestelling staan...
Hmm, info honger even stillen
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.
ALTIJD bij injectie (indirect)Zover ik begrepen had zijn de injectors zo geplaatst, dat ze op de achterzijde van de inlaat klep zijn gericht.
Ioniseren???? boerenverstand????Dus mijn boerenverstand zegt dan dat de warmte van de klep de brandstof zal laten ioniseren.
is inherent aan elkaarMooiere vermenging of alleen beter emissie?
Nee... is sterk afhankelijk van je carb en je injectiedruk/injector.... lengte traject staat los van de menging... werveling en warmte....Kan je met een carb een zelfde mengings effect krijgen als de standaard injectie, of heb je daar juist een langer traject achter de carb voor nodig......
Nou................. als ik flenzen op mijn inlaatspruitstuk laat lassen dan is het geheel eigenlijk te kort. Om niet de bekende inlaatrubbers te gebruiken maar toch iets te verlengen zijn er dit soort "pakkingen" van aluminium waarbij er aan beide zijden een O-ring is ingelegd. Effect is dus iets verlengen met een fraaie oplossing.... Niet over zo'n grote afstand als hier aangegeven trouwens.
Heb by the way trouwens ook kelkjes in de k&n's zitten............... Nou nog een berg tijd!
Same here.......raad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?
Waarom staat dat geld dan nog niet op mijn rekening... en dat van dirk ????????raad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?
Da's gelijk de reden voor het starten van dit topic: proberen een stabiele oplossing te vinden dieraad eens waarom ik NIET reeds zo een apparaat aangeschaft heb?
Nee TS, =NA, geen turbo/compressor valsspelers....pffffffffffffffffffff
yep true, wrong chapter, dat had iets te maken met nagenoeg stilstaand brandstofdruppels en sneller voorbijkomende lucht of zoiets. Klok luiden, tijdens het mostard halen.Ionisatie
En Alfa natuurlijk....Daarom heeft audi (en BMW) bijvoorbeeld een variabel inlaat spruitstuk: