
Licht vastzittende vlotternaald?
Even de deksels van de carburateur opengemaakt en binnen in de carburateur gekeken. Brandstof niveau in de achterste carburateur stond een cm lager dan de voorste. Verder zag het er heel schoon uit. Ook de stationair jets even doorgeblazen maar zat zeker niet verstopt.
Volgens mij zitten de carbs toch met een steun aan het blok vast. Daar is volgens mij voldoende massa. Ik heb dat stripje nog niet gezien, anders dan bij modellen met econ-meters en uitlaatgasreductietechniek.
Massa strip is omdat de carbs door het tussenrubber geen massa meer maken. Er zit bij losse strip dus een verschil in massa tussen blok/koets en de carbs. Om de een of andere reden is die gelijke massa van belang. Het motorblok heeft aan de onderzijde ook een strip. Dan is de cirkel weer rond.
Inderdaad goeie documentatie! Daar kan ik wat meeDe carbs zitten dan wel met een stalen steun afgestemd op de motorsteun, maar ook daar zit een silentbus tussen.
Ik zou de carbs eens goed af stellen met het juiste gereedschap en volgens de juiste volgorde. Het bete is de CO per cilinder te stellen. (Slagen van de mengschroeven gelijk zetten is fout)
Gewoon wat draaien op gehoor is voor de minder ervaren sleutelaar lastig.
1 cil veel te arm kan uiteindelijk schade veroorzaken.
Los daarvan is het goed zelf te doen. Ik heb er ooit op alfaspeed een instructie voor gedicht.....
http://www.marketservices.nl/onderdelen ... Manual.pdf