Alfa33_blue

Re: RE: olielekkage nokkenaskeerring

do jan 12, 2006 10:07

dan zal het drukverlies wel meevallen. plasje ga je niet hebben omdat bij stilstaande motor de meeste olie uit de koppen terugvloeit naar het carter. (vandaar dar ie ook even tikt bij starten, moet terug oppompen).
anderzijds: als je toch de distributie er af haalt, en je twijfelt aan de waterpomp, misschien beter vervangen ? kosten niet zo veel die dingen
De mijne tikt nooit bij 't starten :D Maar ik zal de monteur eens om zijn oordeel vragen. Ik heb momenteel niet heel veel vertrouwen in de auto, omdat ie nogal wat heeft gehad in de 2 maanden dat ik em heb. Aan de andere kant wil ik em niet kwijt omdat ie zo goed rijdt. Zelfs de monteur maakte nog de opmerking dat ie erg goed reed. Was beter dan zijn AR 33 1.5 volgens hem.

Alfa33_blue

RE: olielekkage nokkenaskeerring

zo jan 15, 2006 11:41

Zo, ik heb gisteren even gekeken hoe erg de lekkage was. Bleek allemaal nogal mee te vallen. In ieder geval is de riem aan de bovenkant en onderkant droog, de poelie voelde een klein beetje vettig aan maar was niet nat oid. Dit ga ik voorlopig dus niet laten repareren, ik hou gewoon in de gaten of het erger wordt. De plek op de draagbalk eronder komt eigenlijk door het dekseltje wat achterop de cylinderkop zit. Dat lekt ook een klein beetje. Ook dat hou ik in de gaten. Uiteindelijk valt het dus nog allemaal mee.

Ik heb wel de kans gekregen om mijn koelvloeistoflek te verminderen / stoppen. het peil daalde ong. 4-5 mm per week (500 km). De slangklem bij de aansluiting vd pomp zat niet vast genoeg. Het was daar ook nat. Toen ik hem ietsjes losser draaide om de slang verder over de aansluiting te schuiven hoorde ik meteen wat lekken (oeps, plasje onder de auto :oops: ) Daarna goed vastgedraaid en motor laten lopen... bleef mooi droog.

Terug naar “Algemene Technische vragen”