Welke 164 bedoel je?bas,
hoe is het met je 164 projekt afgelopen???
13,6 volt is gemeten met alle verbruikers uitgeschakeld. Misschien dat de achterruitverwarming nog aan stond, dat weet ik niet zeker... Heb het laten meten bij de Kwik shit, kon ff niet anders... Had daar namelijk ook de accu gekocht, omdat dat het dichtste bij was toen ik de auto in Eindhoven op heb gehaald...Met welke verbruikers ingeschakeld heb je die 13,6 Volt gemeten en bij welke toerentallen? De Achterruitverwarming is bij ook ooit de boosdoener geweest. Door diverse guru's is mij ook verteld dat je de min-pool moet gebruiken voor een lekstroommeting. Misschien is dit topic nog wel handig om te lezen? http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7972 (Mijn acculampje lijkt nu definitief niet meer te brandenHallo allen,
Er is al een nieuwe acuu in gekomen en een vervangende dynamo die 13,6 volt levert.)
laat iig weten wat de oorzaak is, succes ermee!
Steven
in pricipe klopt dit, maar er zijn genoeg sluitingen die pas te meten zijn onder spanning.Weerstand meten over plus en minpool van de auto werkt toch ook? En dan inderdaad gewoon zekeringen trekken tot die weerstand 0 is.
yep, zit rechts in de kofferbak, een rond lampje die je heel makkelijk aan en uit kan draaienheeft een 33 een kofferbaklampje dan ? (was mij nog niet opgevallen...)
hehe, dan heb ik bij deze iets gevonden in mn alfa dat niet werkt....yep, zit rechts in de kofferbak, een rond lampje die je heel makkelijk aan en uit kan draaienheeft een 33 een kofferbaklampje dan ? (was mij nog niet opgevallen...)
steek je lichten eens aan en kijk dan eens in de kofferbak ?hehe, dan heb ik bij deze iets gevonden in mn alfa dat niet werkt....yep, zit rechts in de kofferbak, een rond lampje die je heel makkelijk aan en uit kan draaienheeft een 33 een kofferbaklampje dan ? (was mij nog niet opgevallen...)
Tja, en dan is het ook nog eens afhankelijk van het bouwjaar. bij later typen i.ig. vanaf eind '92 is het geen rond lampje en is het ook niet aan/ uit te zetten door aan het lampje te draaien. Nou ja.............als je het lampje eruit draaid brandt het niet.steek je lichten eens aan en kijk dan eens in de kofferbak ?hehe, dan heb ik bij deze iets gevonden in mn alfa dat niet werkt....yep, zit rechts in de kofferbak, een rond lampje die je heel makkelijk aan en uit kan draaien