Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Zooitje in technische vragen

do mei 19, 2011 22:06

Ik lees dan nu pas dit topic, en zie de reactie van Dhr. Bijlsma:
Ook, en daar zullen velen het er niet eens mee zijn, vind ik dat er soms wel eens wat minder vriendelijk gereageerd mag worden op domme vragen of slecht Nederlands. Het hóeft niet altijd gezellig te zijn.
Ik vind deze smiley nog het meest toepasselijk: #-o

Het is niet alleen pure discriminatie voor dyslectische mensen, ook durven mensen geen vragen meer te stellen omdat je kans hebt lekker te worden afgesnauwd.
Je neemt om één of andere reden aan dat ik het op dyslectische lieden gemunt heb. Dat is pertinent onwaar.

Remco's post vat goed samen hoe mijns inziens de vork in de steel zit. Ik ken dyslectische mensen die voor hun beroep schrijven. Zo moeilijk is het toch niet om een post op een forum er niet uit te laten zien als SMS, l33t, of 4chan gewauwel?

Of om dingen netjes te vragen?

Of om je voor te stellen?

Enzovoorts.

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do mei 19, 2011 22:14

Ik lees dan nu pas dit topic, en zie de reactie van Dhr. Bijlsma:
Ook, en daar zullen velen het er niet eens mee zijn, vind ik dat er soms wel eens wat minder vriendelijk gereageerd mag worden op domme vragen of slecht Nederlands. Het hóeft niet altijd gezellig te zijn.
Ik vind deze smiley nog het meest toepasselijk: #-o

Het is niet alleen pure discriminatie voor dyslectische mensen, ook durven mensen geen vragen meer te stellen omdat je kans hebt lekker te worden afgesnauwd.
Je neemt om één of andere reden aan dat ik het op dyslectische lieden gemunt heb. Dat is pertinent onwaar.

Remco's post vat goed samen hoe mijns inziens de vork in de steel zit. Ik ken dyslectische mensen die voor hun beroep schrijven. Zo moeilijk is het toch niet om een post op een forum er niet uit te laten zien als SMS, l33t, of 4chan gewauwel?

Of om dingen netjes te vragen?

Of om je voor te stellen?

Enzovoorts.
Ik zie nergens staan dat ik aanneem dat je het gemunt hebt op dyslectische lieden (dan neem jij aan dat ik dat aanneem :-s ) , ik zeg alleen dat ik het discriminatie vind voor degene die er weinig aan kunnen doen, en dan heb ik het niet over punt komma. Ik ken toevallig ook iemand die dyslectisch is, en die ziet z'n eigen fouten gewoon niet, en ook spellingscontrolers halen niet alles er uit. Om dan gelijk iedereen over 1 kam te scheren door er gelijk maar minder vriendelijk tegen te gaan doen vind ik ongepast, vandaar mijn opmerking.

Maar wat je verder zegt kan ik het wel mee eens zijn, over sms/msn taal op een forum, maar dat is mijns inziens weer een heel ander verhaal.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do mei 19, 2011 23:13

The mighty search werkt helaas ook niet meer bij zo veel topics. Je hebt bijna meer succes tot het oplossen van je probleem om een project topic van iemand met dezelfde auto door te spitten dan de searh te gebruiken.
Ik denk dat er gewoon te veel staat. En dat er meer topics naar de prullenbak moeten worden geplaatst.
De zoekfunctie is al weer een tijd terug gerepareerd.

Er staan bovendien nog extra zoektips in de FAQ.
Daar staat ook informatie over verwijderen. Technische topics worden in principe niet verwijderd, of de inhoud moet verloren zijn gegaan door kapotte links o.i.d.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 20, 2011 08:04

Firefox zegt mij niet zo veel :oops: ... Is dat niet zo'n russisch vliegtuig uit een of andere film uit de jaren 80? :lol:
Nee volgens mij is het de spionnennaam van de vrouwelijke schurk in de volgende James Bond film.

Alle gekheid op een stokje, je doet ook kleren aan voor je de deur uit gaat (meestal). De moeite nemen om je posting te controleren op fouten en die eventueel te verbeteren als je ze pas ziet na posten kan iedereen doen. Toch controleert iedereen wel of hij geen 2 verschillende sokken aan heeft en z'n gulp dicht zit voor ie de deur uit gaat, maar wordt het controleren van een posting vaak achterwege gelaten.

Als mensen consequent goede tips over documentatie negeren en vragen blijven stellen die in die eerder aangegeven documentatie beantwoord worden, krijg je "stel geen domme vragen en doe zelf eens wat" als sentiment. Mensen hier zijn over het algmeen bereid te helpen, als je maar aangeeft dat je er zelf ook moeite voor doet en gewoon eventjes een duwtje de goede kant op nodig hebt. Als je hier komt en verwacht dat je gratis professioneel advies krijgt, ga je teleurgesteld worden en het geen leuk forum vinden.

Terug naar “Algemene Technische vragen”