Bartman
Guru
Guru

RE: bodembekleding

vr feb 04, 2005 20:55

Foto's. Geplaatst op verzoek van AG:

Afbeelding

Afbeelding

ET

vr feb 04, 2005 21:20

Ik ben van plan in mijn Giulia de bitumen matten te vervangen door neopreen matten dit wil ik vastzetten met stroken klittenband zodat je in geval van ongewenst vocht de boel er makelijk uit kunt halen. Overigens heb ik de orginele bitumenlaag er met zo'n tegelhakapparaat (op lucht) uit gehakt. Bij voorkeur op een koude dag dan is het er zo uit! uurtje of 3 hakken daarna met een staalborstel op de slijptol de restjes 1 uur ongeveer.

ben nu allen nog op zoek naar de juiste matten neopreen (neemt namelijk geen vocht op!)

Groeten,
Erik

Rogier

di mar 08, 2005 21:11

Uiteindelijk heb ik alle bekleding eruit gehaald, behalve de antidreun plaatjes, die zagen er nog goed uit, evenals de bodem zelf. Hier en daar wat oppervlakte roest weggehaald en behandeld. Bij Autoparts heb ik het isolatiematieraal van de foto's van AG gekocht. Makkelijk te verwerken. Vervolgens nieuw zwart skai op maat geknipt en er in gelegd. Daarna de rubbermat er weer ingelegd. Ziet er allemaal weer als nieuw uit. Morgen de voorstoel, die inmiddels weer opgevuld is, monteren en dan kunnen we weer doen waar Juul voor gemaakt is: rijden! Het weer begint inmiddels ook weer beter te worden.

Rest één probleem: nu de bestuurderskant er weer mooi uit ziet, vraagt de passagierskant om aandacht. Nou ja, volgende winter dan maar.

Dank voor alle tips.

Groeten,

Rogier

bertone cosi
Newbie
Newbie
Contacteer: Website

vr mar 11, 2005 21:52

@ Erik: ik heb bij de Kwantum een zwart ondertapijt gevonden van een soort neopreen. Heb dit in mijn Bertone gelegd.

Koos.
Spider IV 2.0 1992

Venduto:
GTV 1750 '68 mai restaurata, da unico proprietario
Lancia Kappa Coupé 2.0T 20V
Lancia Kappa SW 2.0
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema
Lancia Kappa Coupé 2.4 LS

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 11, 2005 23:19

Ik ga de hele bodem vervangen, en dan daarna weer antidreunplaat aanbrengen (denk ik nu)
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

wendola

za mar 12, 2005 01:21

nou jongens ik raad ondertapijt zekers af inverband met vocht had het in het sprintje zitten en in alle hoeken crokant :(

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 12, 2005 11:53

Ik heb tijdens de restauratie ook alles eruit gehaald.
Daarna antidreunmatten van 3M ingeplakt en met de fohn verwarmt.
De matten volgen dan precies de contouren van van de carrosserie.
Voor tegen het schutboard deze dubbel ingelegd :!:

Afbeelding

Vervolgens isolatiemateriaal van ruim 1 cm dik en daaroverheen het tapijt. :!:

Soulfly
Member
Member
Contacteer: ICQ

Re: RE: bodembekleding

ma mar 14, 2005 17:30

nou jongens ik raad ondertapijt zekers af inverband met vocht had het in het sprintje zitten en in alle hoeken crokant :(
Ik heb dat ondertapijt dus wel gebruikt in een niet nader te noemen merk in cabriouitvoering, het originele ondertapijt was dusdanig nat dat zelfs een warme zomerdag en op de grond uitleggen niets meer uithaalde met 't vocht dat daarin zat.

Na restauratie van de bodem heb ik ondertapijt (groen van kleur, iets meer dan 1cm dik) geplaatst. Dit trekt wel wat vocht aan (dit zal elke ondervloer doen, neopreen uitgezonderd)), maar was niet zo erg als de toen 20 jaar oude vloermatten die ik eruit haalde. Nadien eigenlijk ook nooit meer problemen gehad.

Terug naar “Algemene Technische vragen”