ciclista
Guru
Guru

RE: Het grote 105 banden topic, welke is de beste....

do mar 30, 2006 18:34

Tijdje geleden al eens langs gekomen in een discussie: AVON cr6 zz hard, 170 euro per stuk, wel street legal, gaat ongeveer 5000 km mee, volgens mij heeft Giulia Bianca die op zn Giulia gezet maar er nog niet mee gereden, zodat ervaringsinfo nog op zich laat wachten.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do mar 30, 2006 19:06

klopt, toen was ik op zoek naar banden voor de witte Super, wordt volgende week gemonteerd samen
met de grote beurt, heb deze banden gekozen puur voor de "look" en de grip eigenschappen
Ben nu op zoek naar banden voor de daily driver, en die wil ik niet origineel houden

Die TR's van Dre lijken me wel wat maar dan in de maat 185/70/14, road legal staat erbij, toch maar eens navragen,
iemand ervaringen met deze banden ?
trasforma il meglio in massimo

Andretti Molletti

do mar 30, 2006 19:18

Roy heeft ze gekocht voor onder zijn Turbo ring racer....

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do mar 30, 2006 19:22

Maar ook nog hiet gereden dus, ik heb nog even tijd, auto is nog niet zo ver, ik zal Roy zijn
mening eens pijlen zodra zijn auto uit het projecten topic is verdwenen :wink:

Furrikain
Full Member
Full Member

za apr 01, 2006 19:46

Ik heb momenteel GT Radial Champiro GTX-jes op m'n gtv6 liggen. Nog nieuw setje erop gelegd door de vorige eigenaar, ik kende het merk ook niet, maar blijkbaar krijgt het prijs/kwaliteit goede reviews en ik ben er ook wel tevreden over (met m'n beperkte ervaring). Het is een soort Toyo Proxes T1R kloon:

Afbeelding

In m'n nieuwsgierigheid ook eens de prijs opgezocht: bij autobandenmarkt.nl 61 euro (205/55/r15). Voor dat geld zeker een aanrader.

M'n volgende set worden overigens Toyo Proxes T1R. Daar lees ik overal heel goede reviews van, zowel qua slijtage, grip en rolgeluid. Voor een 75tal euro per stuk scoren ze meestal in dezelfde categorie als banden van twee keer zo duur van de topmerken, lijkt mij een aanradertje. In de categorie "het oog wil ook wat" scoort hij voor mij overigens ook niet slecht:

Afbeelding

givebuzze
Member
Member

RE: Het grote 105 serie banden topic, welke is de beste....

za apr 01, 2006 20:49

En dit allemaal op originele velgen? Zonder tubeless erop?
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Furrikain
Full Member
Full Member

Re: RE: Het grote 105 serie banden topic, welke is de beste.

za apr 01, 2006 23:12

En dit allemaal op originele velgen? Zonder tubeless erop?
Op de originele velgen van een GTV6 wel ja :mrgreen: Wat een 105-serie betreft, weet ik niet meteen wat origineel mogelijk is of welke "nieuwe" velgen courant zijn, maar goed, ik zag dat mensen ook even meldden wat ze op hun dagelijkse wagen etc gebruiken, dus kwam ik ook maar even m'n ervaringen delen :oops:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Het grote 105 banden topic, welke is de beste....

zo apr 02, 2006 02:56

Ik heb momenteel GT Radial Champiro GTX-jes op m'n gtv6 liggen. Nog nieuw setje erop gelegd door de vorige eigenaar, ik kende het merk ook niet, maar blijkbaar krijgt het prijs/kwaliteit goede reviews en ik ben er ook wel tevreden over (met m'n beperkte ervaring). Het is een soort Toyo Proxes T1R kloon.
:shock: :shock: :shock: :shock:

DIT IS EEN K.....band van de eerste orde! Als je echt hard gaat dan zoekt het wegprofiel, levensgevaarlijke kloon!!!!! Niet doen!
Dit is de band die mij gelijk naar de shop voor 4 andere heeft doen gaan, maar dan echte - wat ik nu ga zeggen klinkt blasé maar toen ik met beide handen het stuur noodgedwongen stevig moest vasthouden bij hoge snelheden bij het gas loslaten was ik dat (geschrokken) in 1 keer poepzat!

Andere banden gemonteerd en alles ok...(Misschien geen vergelijk met de nieuwe banden van 165,-euri p.s.)
En praat mij er niet van: de belijning was goed of je had een ander mankement. Ik zit veel in Germany met een vrij nieuwe auto dus ik weet waar ik het over heb. De band is vrij goed totdat je echt flink in de snelheid zit....dan wordt ie echt eng! Bovendien is het een misselijke herriemaker! (Rolgeluid) Ze zaten eronder toen ik de auto kocht, toen oogde het goed maar dat was ook alles.
Ik heb ze echt weggegooid. :twisted: (tis dat ze niet in de Kongskilde gingen :wink: )

Heb je een suffe fiets - of ga je nooit eens flink naar de bodem op het gas...kun je ze overwegen want het profiel oogt aardig!

Geen Champiro's, never! niet doen !

Goeie banden zijn echte banden (Bridgestone op je 15ers Ronals zijn best goed) ON Topic : PIRELLI beste prijs/ kwaliteit voor overall gebruik voor de niet suffe straatversies van 105:
- Kost je niet de kop
- Oogt leuk - staat netjes
- Nat wegdek bij normale acties: acceptabel
- Weinig herrie en goed balanceerbaar
- Droog best lekkere grip

Wat wil je dan nog meer? #-o
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Furrikain
Full Member
Full Member

ma apr 03, 2006 05:28

Ik heb momenteel GT Radial Champiro GTX-jes op m'n gtv6 liggen. Nog nieuw setje erop gelegd door de vorige eigenaar, ik kende het merk ook niet, maar blijkbaar krijgt het prijs/kwaliteit goede reviews en ik ben er ook wel tevreden over (met m'n beperkte ervaring). Het is een soort Toyo Proxes T1R kloon.
:shock: :shock: :shock: :shock:

DIT IS EEN K.....band van de eerste orde! Als je echt hard gaat dan zoekt het wegprofiel, levensgevaarlijke kloon!!!!! Niet doen!
Dit is de band die mij gelijk naar de shop voor 4 andere heeft doen gaan, maar dan echte - wat ik nu ga zeggen klinkt blasé maar toen ik met beide handen het stuur noodgedwongen stevig moest vasthouden bij hoge snelheden bij het gas loslaten was ik dat (geschrokken) in 1 keer poepzat!

Andere banden gemonteerd en alles ok...(Misschien geen vergelijk met de nieuwe banden van 165,-euri p.s.)
En praat mij er niet van: de belijning was goed of je had een ander mankement. Ik zit veel in Germany met een vrij nieuwe auto dus ik weet waar ik het over heb. De band is vrij goed totdat je echt flink in de snelheid zit....dan wordt ie echt eng! Bovendien is het een misselijke herriemaker! (Rolgeluid) Ze zaten eronder toen ik de auto kocht, toen oogde het goed maar dat was ook alles.
Ik heb ze echt weggegooid. :twisted: (tis dat ze niet in de Kongskilde gingen :wink: )

Heb je een suffe fiets - of ga je nooit eens flink naar de bodem op het gas...kun je ze overwegen want het profiel oogt aardig!

Geen Champiro's, never! niet doen !

Goeie banden zijn echte banden (Bridgestone op je 15ers Ronals zijn best goed) ON Topic : PIRELLI beste prijs/ kwaliteit voor overall gebruik voor de niet suffe straatversies van 105:
- Kost je niet de kop

:shock: Mijn levenswil, wat doe je!

Persoonlijk ben ik geen fan van goedkope banden, maar deze zaten nu éénmaal op de wagen bij aankoop en zijn vrijwel nieuw. Ik heb al een paar keer "gek" gedaan in de GTV en nog niks drastisch gemerkt, maar dat was wel op kurkdroog wegdek. Nu maak ik me dus zorgen :P

Dat ze niet zo goed zijn als banden van 165 p.s. geef ik meteen grif toe; maar ik heb ook al gereden in wagens van minder autogekke vrienden die echt het goedkoopste kopen dat ze kunnen vinden, en dat is toch echt geen vergelijk met de champiro's die ik nu heb.

Graag wat meer info over je ervaring zoals het type wagen, de bewuste snelheid, omstandigheden, ... Niet dat ik je niet geloof, maar als iemand me vertelt dat er een tijdbom onder m'n auto gemonteerd is, weet ik daar graag even het fijne van ;) Dit soort opmerking neem ik echt wel heel serieus, zeker bij een achterwielaandrijver met 160pk en geen elektronische hulpmiddelen die ik ook in de regen bestuur :shock:

Overigens, ze zijn idd niet de stilste, maar de misselijke herriemaker wordt bij mij doorgaans overstemd door de goddelijke herriemaker onder de kap ;) Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe goed een GTV6 buitengeluiden isoleert, het is nogal moeilijk iets over rolgeluid te zeggen als je nog geen andere banden gemonteerd hebt.

Stef33
Guru
Guru

do mar 27, 2008 12:52

Om maar eens een heel oud topic omhoog te trekken. :-)
- Kost je niet de kop

Over welke Pirelli's heb je het hier, de P3000 of de P6000?
Beide zijn volgens de pirelli site leverbaar in 185/70/14. Ik zoek nu nieuwe banden voor de bertone en ben als eerste eens naar pirelli aan het kijken. P6000 heb ik voorheen onder mijn 75 gehad en die zijn mij goed bevallen. Andere opties staan natuurlijk ook open. Grip nat en droog is voornaamste, slijtage is toch van minder belang omdat ik er niet zo veel kilometers in maak.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 27, 2008 13:16

Ik heb net 4 nieuwe Federal S595 gemonteerd en tot nu toe geweldig zowel grip op droog industrieterrein :wink: als nat wegdek gewoon erg goed.
Ook aan het oog is gedacht en het wil wel al heel wat zeggen dat ik tot 170 (op de teller van de Juul) geen trillingen heb, zonder balanceren op stalen Audi velgen.
Afbeelding
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do mar 27, 2008 13:35

Om maar eens een heel oud topic omhoog te trekken. :-)
- Kost je niet de kop

Over welke Pirelli's heb je het hier, de P3000 of de P6000?
Beide zijn volgens de pirelli site leverbaar in 185/70/14. Ik zoek nu nieuwe banden voor de bertone en ben als eerste eens naar pirelli aan het kijken. P6000 heb ik voorheen onder mijn 75 gehad en die zijn mij goed bevallen. Andere opties staan natuurlijk ook open. Grip nat en droog is voornaamste, slijtage is toch van minder belang omdat ik er niet zo veel kilometers in maak.
Is de P3000 nog leverbaar? Hele fijne band op de Juul. Ik heb 185/65/14. Oogt net een beetje beter.
Dirk - Giulia2000TS

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do mar 27, 2008 19:35

Ik heb die Federal ook onder mijn laatste 75 TS gehad, vond ze prima, goede grip bij
droog en nat, wel wat rumoerig

Heb op de groene Juul Marangoni TRIO, prima tevreden mee
Heb zelf met Pirelli niet zo'n goede ervaringen, Bridgestone weer wel

Een eindeloze discussie dit :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 27, 2008 20:20

:D En ik reed op Kumho KH11 op advies van onze orange Squadra bestuurder .... Goeie bááándjes, pa vond ze ook goed en oom vond ze ook zeker niet slecht terwijl ze beide alleen maar michelins willen. Nat en droog allebei goed en voorspelbaar. Kreeg hem nooit op de limiet dus de industrietereinen in Zwolle maar onveilig gemaakt. Moet zeggen dat het HARD moest gaan voordatie rechtdoor ging maar zelfs toen perfect houdbaar en het had wel geregend toen.

Voor de bertone liggen 8 velgen klaar. Een setje 14x6J origineel staal voor een set Trampio's in de maa 185/60/14 en een set 15x7 voor de T1R 195/50/15... Ben benieuwd! :wink:

di saronno
Newbie
Newbie

do mar 27, 2008 22:25

Nou om me maar eens in de "strijd zonder eind" te mengen :twisted: : Ik heb onder de Bert t-trac's van Vredestein zitten. 185/65/14 op 6j lichtmetaal. En ik moet zeggen: bevalt prima! Lekker neutraal stuurgedrag, houdt goed spoor en op droog wegdek veel grip. Bij regen ook probleemloos. Trouwens ook zeer slijtvast tot mijn verbazing.

Het enige nadeel is het profiel. Niet van het contactvlak (period genoeg vind ik) maar de zijkant. Beetje veel tekst naar mijn smaak. Maar toch een aanrader!
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

Terug naar “Algemene Technische vragen”