marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Balanceren cardan-as

wo aug 30, 2006 18:16

Ja, hoe bepaal je WAAR de onbalans zit, staande onder de auto... timmermansoog? Zelf kom ik niet verder dan proefondervindelijk slangklemmen om de as draaien, rond gaan rijden, bij te stellen, enz.
Zet m op de brug...laat iemand op bewuste toerental gas vast zetten...schroevendraaier of stift er langzaam dichterbij brengen waar ie trilt...ligt tegen aandrukken, als t goed is moet je dan aan de andere kant iets van lood oid plakken...
Kun je er overal goed bij dan, met uitlaat etc. in de weg?
Pfff, nog nooit geprobeerd (moet wel een keer gebeuren). Maar wel al over nagedacht hoe ik t zou doen...zelfs al een keer onder een draaiende auto gekeken of je het echt kunt vinden op de as, waar het nodig is, en ja...dat vind je zo! Bij mij trilde alleen het achterdeel...
Alfa romeo: The art of the machine!

Bakeyman

RE: Balanceren cardan-as

wo aug 30, 2006 18:56

Gewoon met slangklemmen, gaat heel goed, beetje verdraaien,proberen en doen...

Skattie

do aug 31, 2006 07:47

Ik ben niet debiel!

Wijs jij eerst de kruisstukken dan eens aan van een 75...

Hoe weet de monteur waar hij de plaatjes moet lassen? Dat gebeurd dus onder de auto...
Vind je het nou nodig om zo heftig te reageren? Iemand hier biedt zijn hulp aan, probeert ervoor te zorgen dat jij geen onnodig geld uitgeeft aan een ritje, maakt 1 klein foutje en dat wordt dan door jou benadrukt. Jammer hoor.
He, ik dacht dat jij weg was. :shock:
Nee hoor, heb ik ook nooit gezegd. Mijn vent is (tijdelijk) weg, ik ben r nog steeds, had alleen klein computertechnisch probleempje.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do aug 31, 2006 07:54

Laat @@ lekker voor zich eigen spreken dan. Er is genoeg tweestrijd op dit moment op het forum. Ik hoopte eigenlijk dat we nu een beetje van het "gestook" afwaren.

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=15501 :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Beezztie
Full Member
Full Member

do aug 31, 2006 08:21

Goed, ik heb gewoon maar even gebeld met v. Lingen in Houten om te vragen hoe ze het hebben gedaan. De persoon die mij eerder te woord had gestaan. Jan Maasen, was er even niet maar ik werd geholpen door Frits van Lingen (familie van??). Die vertelde me dat ze een apparaat hebben dat kan localiseren waar de as te zwaar is en dan door middel van ringetjes of eventueel slangklemmen een en ander corrigeren. Heb nog niet onder de auto kunnen kijken wat er in mijn geval is gebeurd (de 75 is verlaagd en de as is ook nog eens aardig verstopt achter de uitlaat).
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do aug 31, 2006 09:07

Dan zetten ze extra dikke ringen op de bouten....zo kan het ook...
Alfa romeo: The art of the machine!

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 31, 2006 10:21

Die vertelde me dat ze een apparaat hebben dat kan localiseren waar de as te zwaar is

Kijk, dat is waar het om ging. :wink: Een speciaal apparaatje dus. Dat verklaard dus ook de lage rekening van maar 58 euro.

Misschien toch maar eens proberen dan... :-k
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Beezztie
Full Member
Full Member

do aug 31, 2006 10:27

Die vertelde me dat ze een apparaat hebben dat kan localiseren waar de as te zwaar is

Kijk, dat is waar het om ging. :wink: Een speciaal apparaatje dus. Dat verklaard dus ook de lage rekening van maar 58 euro.

Tja, zoals gezegd ik vind het de moeite waard, nu komen de kwaliteiten van zo'n zzmeuïge 6-cilinder nog beter naar voren. Technisch is het niet de fraaiste oplossing maar het zit toch uit het zicht zullen we maar zeggen..
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 31, 2006 10:35

:roll: :wink:
Mij lijkt dat men een soort gelijke methode zou kunnen gebruiken als bij "banden op de auto" balanseren.
Dus een rubberwiel ertegen aan en de onbalans meten. Lood plakken en verder zoiets??

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

do aug 31, 2006 16:17

Ik ben niet debiel!
Ronald, ik denk dat de mate waarin mensen geneigd zijn jouw vragen te beantwoorden toe zal nemen als je ze niet op deze manier bejegent na een goedbedoelde reactie. Hier zit echt niemand op te wachten.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do aug 31, 2006 18:43

Wel GVD! :evil: Eindelijk een moderator die iets laat horen, maar wel 50 topics te laat!

Kijk: ik vraag wat, @@ geeft antwoord maar begrijpt mijn vraag niet goed. Dus niet hoe je de onbalans opheft maar hoe je de onbalans constateert. Geeft niets. @@ herhaalt zijn antwoord maar dan in grote letters, als in "hoe dom kun je zijn/kun je niet lezen. Helaas is het antwoord al verwijderd waardoor het nu lijkt of ik ineens uit mijn vel sprong. Ondertussen heeft iemand anders al een antwoord gegeven dus probleem opgelost. Ik heb met niemand een probleem, toch? Als een duvel uit een doosje is daar ineens Dré weer om olie op het vuur te gooien, en nu begin jij weer? Waar was jij de afgelopen tijd toen de ene na de andere topic uit de klauw liep? Waar was jij toen Vandesterremans iedereen het leven zuur maakte? Er is zo vaak om ingrijpen van de moderators gevraagd. Al die ellende zou nu achter de rug moeten zijn en we zouden opnieuw beginnen. Wil jij je nu ineens even laten gelden? Nou, mooi te laat. :wink:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

do aug 31, 2006 19:05

Zo, ik dacht dat dit een leuk topic ging worden over het balanceren van assen en al het andere dat draait.....

...maar daar draait het bljikbaar niet meer om.....

Heb nog wel interesse in wat uitleg over balanceer-technieken ..dus als iemand wat kan uitleggen over methoden, voordelen, nadelen...

ik ben een trouwe lezer.....

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 31, 2006 19:12

Ben bang dat dit topic ook uitgebalanceerd dient te worden :?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 31, 2006 19:13

Heeft het zin als ik mij er ook nog mee bemoei? :biggrin:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 31, 2006 19:14

Ik ben niet debiel!
Ronald, ik denk dat de mate waarin mensen geneigd zijn jouw vragen te beantwoorden toe zal nemen als je ze niet op deze manier bejegent na een goedbedoelde reactie. Hier zit echt niemand op te wachten.
Is volgens mij niet 'grof' bedoeld. Zo las ik het iid geval niet. Het zal wel aan mij liggen hoor, maar volgens mij heerste in dit topic helmaal geen sfeer van vijandigheid. Soms begrijpt men elkaar niet en dan typt men maar wat groter. Niets mis mee. Geen ruzie, ggen probleem, maar wel duidelijk.
Of ben ik nu naïf. :?

Anyway: ontopic! :idea: Heel interessant! 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”