Tja eigenlijk heb je 2 categorieën: diegenen die het niet weten en diegenen met gebrek aan ervaring. (ik behoor tot de laatste).
Als je dan, zoals ik, met een gierende v-snaar zit, dan komt zo’n tip als die van @@ (1 cm speling bij stevige duimdruk) als een geschenk uit de hemel. Want als onervaren (maar niet onwetende) sleutelaar weet je natuurlijk WEL dat je je lagers van dynamo en waterpomp molt als ie te strak staat.
DAT soort tips zou ik missen, mocht men besluiten niet meer te antwoorden op amateurs
Ikzelf zit op school voor autotechniek en ik geef toe dat er voordien NIET zelf aan begon, wegens te weinig kennis. Ik ben het er mee eens dat wanneer je niet weet wat een bougie, een bobine etc…zijn je beter naar de garage gaat. Of eens een boek over motortechniek doorworstelt.
Anderzijds: ikzelf probeer mensen als Twan ed. te helpen met dat beetje kennis dat ik al vergaard heb (alleen wanneer ik ’t zeker weet, anders schrijf ik niks). Ik word op mijn beurt verder geholpen door de @@’s en de Moletti’s. Toch een mooie “hierarchie” ? Zo raakt iedereen geholpen !
Maar toch geeft dit topic een beetje een wrang gevoel, waarbij ik nu mijn klavier toch 2 x ga ronddraaien vooraleer een vraag te stellen…