Andretti Molletti

RE: slecht lopende motor

do jun 02, 2005 16:34

Doorrijden en niet sukkelen en of file rijden!!!

:)


Daarnaast kun je een plaat ter thermische afscherming tussen de carbs en motor maken..
Mooiste is net zoals bij een 33 een retourleiding op je carbs maken dan spoelt de benzine er meer langs waardoor deze koeler blijft...

Of natuurlijk je koeling van je motor verbeteren voor wat betreft file rijden...

kroehlur

RE: slecht lopende motor

do jun 02, 2005 16:40

Kenlowe opzetten. Helpt een heel stuk.

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: slecht lopende motor

vr jun 03, 2005 09:06

Dus komen toch weer op die ventilator uit die voor de koeling moet zorgen :?: :roll:

Als je die nou eens handbediend maakt en dan in de file de ventilator gewoon continu laat draaien?? :-k
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: slecht lopende motor

vr jun 03, 2005 22:11

Ik ben toch niet de enige met dit probleem?
Help! :cry:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: slecht lopende motor

vr jun 03, 2005 22:29

Waarom wordt mijn antwoord nog 5 keer herhaald?
Omdat Yvo kennelijk denkt dat het iets ander is.

Dit lijkt me echt geen geval Vapour lock. Ga eens een stuk rijden met warm blok en ga dan de bougiekleur eens bekijken. Net zoals vele anderen heb ik de indruk dat ie gewoon te rijk staat. Als de bougiekleur goed is ga je dan eens richten op het vlotterniveau
( Meten) en de brandstofdruk. (ook meten)
Lijk ook eens naar de sproeier specs van je carburateurs. Is je acc- sproeier ook te groot?
Door zo te werkt te gaan kom je steeds dichter bij de oplossing van je probleem.

Als je toch aan "vapour lock" blijft denken: (Volgens mij krijgt ie bij Vapour lock (= letterlijk Damp-slot) juist geen brandstof) Bindt dan een natte spons om je brandstofpomp en je filter/drukregelaar en kijk of de brandstofleiding nergens aan stralingswarmte blootstaat.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”