Eens met wat Whizzman zegt!
Verder vind ik het eigenlijk ook opmerkelijk dat er "gestunt" wordt met distributieaanbiedingen waarbij dus alleen gesproken wordt over riem, spanner en looprol.
Ik zie daar eigenlijk het nut voor de garage helemaal niet van in, geeft denk ik zelfs alleen maar nadelen.
Klant komt dan op de lage prijs af, en vervolgens mag de garage als ze de boel open hebben gaan uitleggen dat er nog een waterpomp/nokkenasversteller of multiriemset bijkomt als die versleten zijn.
De mensen die er geen verstand van hebben zullen zich genaaid voelen en komen er dan wellicht nooit meer terug.
Of er zullen lui gaan rondrijden met "halve" distributiewissels (om geld te besparen) waarbij zoals Whizzman al zegt ineens de waterpomp de geest geeft omdat de klant geen zin had daarvoor bij te betalen.
En er zullen ook in de markt voor 2e hands auto's dus exemplaren opduiken met verhaal en/of de bon erbij van een distributiewissel, waarna bij evt nieuwe eigenaar na een tijdje ineens toch met distributieschade staat omdat de waterpomp destijds niet mee vervangen is.
Een liefhebber met technische kennis zal waarschijnlijk dan toch preventief wederom alles vervangen, maar er lopen net zo goed mensen rond die er geen flauw idee van hebben wat onderhoud is. Kijk maar naar het aantal 156's met distributieschade die op marktplaats opduiken.