Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Het grote LPG topic !

vr aug 26, 2005 11:54

Heb ook wel eens aan gedacht om een 75V6 op gas te gaan rijden. Maar bij gebrek aan goede betaalbare 75's waarmee je probleemloos 30K per jaar kon rijden uiteindelijk vanaf gezien. Echter toen wel nuttige info van Wil Mertens (Montreal register) gekregen. Hij had een 75V6 op gas, en je moest bij Vogels in Nuenen zijn. Tel 0499-473229.
Bij die V6 moet je gewoon de benzinetank verwijderen en daar de LPG tank leggen, dus achterzijde ombouwen naar 4 cilinder. (dus pijp door het midden op je V6)

Succes.
GT 1600 Junior

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 26, 2005 12:01

Of GTV6 belastingvrij op gas...81-er...volgend jaar...hehehe
Alfa romeo: The art of the machine!

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 26, 2005 12:03

Ik zit nu achter een goedkope set aan uit Duitsland....
En inderdaad zat ik ook te denken aan een TS tank onder de auto en een gewone LPG achter de bank ipv de V6 tank.
Ik weet zelfs nog een splinternieuwe TS tank te liggen.....

Ricambi Originali

vr aug 26, 2005 12:13

Heb een paar jaar terug een 33 op gas gehad, zeer goedkoop in de WB en met tanken lach je je ook kapot.. kon er alleen niet zo om lachen dat ik een aantal malen de koppakking heb moeten vervangen.. en qua afstelling ook zeerrr veel gekl%$t gehad... Vaker bougies vervangen ed.. plus aardig wat vermogensverlies... En in het buitenland moet je altijd de LPG gids op zak hebben (en LPG is stukken duurder in het buitenland) Persoonlijk denk ik dat een Alfa (boxer) niet de beste auto is om op gas te laten lopen... Mahja ik snap dat pijn in de portomonee na het tanken ook niet alles is..
Had bij de 33 wel een hele mooie vulopening, achter de kentekenplaat met een veer.

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 26, 2005 21:59

Alfa's en gas is gewoon perfect. Ben begonnen met een sud sprint plus. Mengstukken onder de carbs werkte perfect, erboven iets minder, zeker zonder luchtfilter, maar was goed mee te rijden. Daarna een 90 met 2.5 en 3.0. Met de 3.0 kwam de 135pk Necam verdamper iets te kort maar is nog steeds de fijnste combinatie waar ik tot nu toe op gas mee heb gereden. De TS motor in de berlina doet het ook prima. Ook hier iets verlies in vermogen, maar dat weegt niet op tegen de onverschilligheid waarmee je bij de pomp staat.

En qua technische elende heb ik niets meegemaakt. De 3 liter is gereveseerd en dat was na 300.000km waarvan de helft op gas qua lagers etc. nog geeneens echt nodig. Met de berlina heb ik nu in 2.5 jaar 40.000km gereden. Geen sporen van overmatige slijtage te vinden.

Kortom een Alfa op gas is boven elke JTD te verkiezen :) . Vind ik. :roll:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 26, 2005 23:52

Precies: LPG rules. :o :!:
En 33's op gas werken echt wel perfect. :!: wel i.e, dus lambda geregeld dan hè. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Ricambi Originali

za aug 27, 2005 00:51

Ja die van mij was een 15IE maar je wilt niet weten wat voor ellende ik daar van heb gehad.. Mahja het kan natuurlijk zo zijn dat dat mischien een uitzondering was, maar ik ben sindsdien niet meer zo'n LPG fan.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Het grote LPG topic !

za aug 27, 2005 19:17

Ja die van mij was een 15IE maar je wilt niet weten wat voor ellende ik daar van heb gehad.. Mahja het kan natuurlijk zo zijn dat dat mischien een uitzondering was, maar ik ben sindsdien niet meer zo'n LPG fan.
Misschien was die auto los gezien van LPG niet zo goed, of was het niet zo'n goede installatie. :? Ik heb 90.000km gereden met een 33 1.7 ie met Vialle LPG. Geen enkel LPG-gerelatteerd probleem. De auto voelde na 270.000km nog als nieuw. :o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”