Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: tik in blok 33 1.4

za okt 15, 2011 10:53

Ze roesten iig minder hard dan een 146, heb de nieuwe aanwinst op de hefbrug staan,
man man wat een roestbak. Ding word bij elkaar gehouden met siliconekit.
Silicone??? Dat lijkt me niet.... anders wel heel duidelijk waarom ie zo roest! (zuur)
Je zult pech hebben met deze 146: ze kunnen roesten ja, maar meer dan een 33?? (gemiddeld) nee, dat niet. (minder ook niet, gemiddeld, leeftijd in acht nemend.)

Hier nog een ervaringsdeskundige met zowel lekke uitlaatpakking, als kapotte klepstoter. :roll:

Mocht het niet over gaan of snel erger worden, heb ik hier nog wel een mechanisch goede 1.4 staan voor erg weinig geld. :wink: Hopelijk voor jou niet nodig!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Efrem33
Member
Member
Berichten: 114
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 12:27
Locatie: Amersfoort

RE: tik in blok 33 1.4

za okt 15, 2011 20:57

Nou ja iig iets van kit, de 33 was niet zo verrot als deze toen ik em kocht. :wink:
Zal de nokkenaskeerring eens vervangen zodat ik Weet dat de olie druk goed is en dan nieuwe olie erin en filter en dan ff verder kiekn mocht het dan nog niet over zijn.

Iig mooi om te weten dat er nog onderdelen genoeg zijn.
33 1.4 i.e Imola met squadrachip :) (verkocht)

146 ti 2.0 16V met Zender wielen.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: tik in blok 33 1.4

za okt 15, 2011 22:25

Je nokkenas gaat niet ineens tikken dat komt geleidelijk aan. Je rijdt over een vluchtheuvel zeg je en daarna is de tik er. Het kan een vast zittende hydraulische klepbeker zijn. Als deze zich niet vult krijg je een vergelijkbaar tikken wat dus langzaam.wegvalt in de toeren. Probeer eerst eens te lokaliseren waar het geluid vandaan komt dan dat hier vermelden.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Efrem33
Member
Member
Berichten: 114
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 12:27
Locatie: Amersfoort

RE: tik in blok 33 1.4

za okt 15, 2011 23:19

Niet er over hoor, dan had ik meer schade gehad dan alleen een tik in het blok
Het viel me op toen ik er langs reed, weerkaatsing van het geluid.
Wanneer het begonnen is weet ik niet precies.
33 1.4 i.e Imola met squadrachip :) (verkocht)

146 ti 2.0 16V met Zender wielen.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: tik in blok 33 1.4

zo okt 16, 2011 09:52

sorry verkeerd gelezen :oops: ik bedoelde drempel maar dat stond er niet.Maar goed lokaliseer eerst waar het geluid vandaan komt. Als je dan toch de olie wilt verversen trek dan het carter eraf dan kun je direct de drijfstangen bekijken.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: tik in blok 33 1.4

zo okt 16, 2011 10:49

Heb op het 33 clubforum al eens een topic geopent over de nokkenaskeerringen, begonnen bij mijn 33 te lekken, het is nu al zo erg dat de onderkant van, toevallig de rechter kop helemaal nat is.
Denk dat dit ook wel invloed heeft op de olie druk in iig deze kop.
(Krukas)keringen zitten nooit in een drukdeel. Je mag blij zijn als ze 0.3 bar tegenhouden voor ze gaan lekken. Met een dubbele rand haal je misschien iets in de buurt van 0.7 bar, maar dat is het dan ook wel.

Gebruikersavatar
Efrem33
Member
Member
Berichten: 114
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 12:27
Locatie: Amersfoort

RE: tik in blok 33 1.4

di okt 18, 2011 20:48

Duidelijk, de meeste of alle druk bevindt zich in de oliekanaaltjes.
33 1.4 i.e Imola met squadrachip :) (verkocht)

146 ti 2.0 16V met Zender wielen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”