figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Kentekenplaat en APK- blauwtje gelopen

di okt 04, 2005 14:56

Ben ik niet met je eens. Mijn Giulia is in 1999 uit Italie geimporteerd (zelfs zonder de benodigde papieren. Een alfa minnende keuringsmeester is wel handig dan.....) en volgens de RDW:

Datum eerste afgifte Nederland 20 juli 2000
Datum eerste toelating 30 juni 1968
Datum aanvang tenaamstelling 20 juli 2000

Ik heb gewoon blauwe platen mogen zetten met kenteken AH-37-47
Als ze alleen het bouwjaar weten/kunnen achterhalen (bv door ontbreken papieren) pakken ze precies het midden van een jaar: 30 Juni.

Adios, JR

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Kentekenplaat en APK- blauwtje gelopen

di okt 04, 2005 17:09

Ben ik niet met je eens. Mijn Giulia is in 1999 uit Italie geimporteerd (zelfs zonder de benodigde papieren.
@Giulia1300ti: Wij zijn het juist wel eens! Jouw auto was 31 jaar toen ie geïmporteerd werd en je kreeg het klassieke kenteken.
De auto van RJF was tijdens de eerste import 16 jaar. dus destijds geen klassiek kenteken, dus nu ook niet.... :evil:
Verder wel als klassieke auto te boek omdat het bouwjaar telt.

@Egbertone: dan heb jij een andere RDW behandeling doorstaan dan wat mijn maatje ook wilde, na info was wat jij beschreven hebt niet mogelijk....Ik zal hem informeren...!

@Rjf: er is hoop ! (en daar heb je hele mooie stickers van voor achterop) :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

rjfschmitz
Full Member
Full Member

do okt 13, 2005 19:25

Okee, vorige week gebeld met een vriendelijke dame van de RDW en voorgelegd dat ik in het bezit wilde komen voor een historische kentekenplaat. Geen probleem volgens de mevrouw. Brief schrijven, deel I, II en III aangetekend versturen en dan zou ik papieren krijgen waarmee ik de blauwe platen kon laten slaan.

Een week later valt (vandaag dus) een brief van de RDW op de deurmat. Het bericht luidt echter dat een RDW-station in de buurt (net echt in de buurt, vijftig kilometer van mijn woonplaats) contact met me op zal nemen voor een keuring. Keuring? Pardon? Daar repte de dame in kwestie niet over. Het was bovendien al 17:01 dus te laat om in de telefoon te klimmen (aldus de automatische nellie die me te woord stond).

Iemand dit ook meegemaakt? Is dit normaal? Of is er een reden waarom mijn auto voor een keuring wordt opgeroepen?
:twisted:
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do okt 13, 2005 19:53

Niks keuring. Misverstand zeker?? Wel kun je met die lettercombinatie SF-..-.. niet in het bezit komen van een blauwe plaat. Afgiftedatum kenteken moet liggen voor 01-01-1978 OF een klassiekerkenteken aanvragen.. :wink:

Vogens mij doet: First Class Editions dat in 1 keer.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

rjfschmitz
Full Member
Full Member

do okt 13, 2005 20:01

Ja, klassiekerkenteken, dat is dus ook wat ik aangevraagd heb. Nooit een woord gehoord over een of andere keuring. Natuurlijk hang ik morgen in de telefoon. Straks rij ik hem naar de keuring en krijg ik te horen dat ik eigenlijk een roze achterbankovertrekhoes had moeten monteren...

First Class?
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do okt 13, 2005 22:51

Deze bedoel ik: Klik. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giulia-tom
Guru Duplice