knallen: kan ontsteking zijn, maar ook de afstelling van de carbs.
Weet je zeker dat de carbs bij de motor / cilinder inhoud passen?
koppeling: waarschijnlijk kapotte hulpkoppelingscilinder. Laat iemand de koppeling intrappen en kijk onder de auto of er vloeistof uit lekt.
easy fix. check eerst of je genoeg vloeistof in het reservoir hebt zitten voor je dit probeert.
Tav de backfires; kan inderdaad een verkeerd ontstekingstijdstip zijn, maar volgens mij ook verkeerde sproeierbezetting.. ik ben zelf alleen niet thuis in carbs, dus daar houd het qua advies bij mij op. Beste is geloof ik de sproeiers aan te passen met de auto op een dyno, in ieder geval met een meting van de uitlaatgaswaarden?.. Nogmaals, ik ben niet thuis in carbs, dus wellicht dat iemand anders hier zinnige info over kan aanvullen...
ik zou daarnáást ook even alle vacuumslangen en andere inlaatrubbers nakijken, evenals de hoogspanningskabels van de ontsteking controleren op doorslag én op evt. corrosie van de contacten die in de doppen zitten, en de verdelerkap ook op scheuren controleren.. als de luchtvochtigheid van de buitenlucht, zoals nu, om en nabij de 80% ligt kun je al probs. krijgen..
Tav de koppeling; dat zou inderdaad één van de cilinders kunnen zijn waarbij vloeistof lang de plunjer lekt.. ter aanvulling op controle, misschien moet je eerst even de stofkappen loshalen/opzij schuiven, anders denk je misschien dat je geen lekkage hebt terwijl de vloeistof nog in de stofkap zit..