Er schiet me nog even iets te binnen:
De auto rijdt alleen niet op gas als de motor koud is???
Wanneer die afslaat op gas heb je moeite om te starten op benzine of hij loopt in ieder geval moeilijk???
Dan is denk ik je verdamper versleten is. Deze slijten gewoon. Nu is de buitentemperatuur een stuk lager en er moet extra gas gegeven worden omdat en terwijl de motor nog koud is, dan krijgt de verdamper het erg moeilijk. Wanneer de motor warm is, wordt de verdamper op temperatuur gehouden door je koelwater, zoals ik het lees doet die het dan wel goed.
Wanneer die na het stilvallen op gas op benzine moeilijker start, zal de verdamper tijdens de koude start te veel gas afgeven, waardoor die er niet goed op kan lopen. Hierdoor wordt het ook moeilijker om op benzine te lopen in het begin, omdat die niet op een dubbel mengsel kan lopen. Na wat gas geven is het gas weg en loopt die gewoon op benzine. Maar op benzine loopt die wel goed??????, want dat is wel een belangrijke voorwaarde.
Er staat hier een topic op het forum van een 164 TS gas, misschien kun je dat eens doorlezen en wat informatie uithalen, kun je wel vinden met de search. Dat topic is namelijk aanleiding van onze 164 TS die ook slecht op gas liep. Dat deed die ook eerst alleen met koude motor en daarna werd het steeds erger, maar een nieuwe verdamper bood uiteindelijk uitkomst.
Rens