Gebruikersavatar
BasBreda
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: za mei 24, 2008 20:52
Locatie: Breda

Re: RE: Spuiten ongespoten delen bumpers

ma jun 22, 2009 22:49

Kijk, toch nog een tevreden gebruiker :D
Ow en de achterklep ook gedaan.Ik was er altijd voor zulke werkjes tevreden over...nooit problemen met slechte lakken gehad ofzo.
Bumper naderhand lekker polijsten(doe dat niet te snel,ik heb 2 weken gewacht in de zomer toen der tijd) en de gehele auto ook...en je bent het mannetje.

Je kan er echt gewoon heel mooi mee spuiten,je kan natuurlijk niet tegen een spuiterij op...en doe er geen hele auto mee.
Dus als je de tijd neemt en de goede voorbehandelingen doet..moet het met Motip heel goed gaan.

Me tankie bijvoorbeeld:
[[AFBEELDING]]

En mijn brommert vroegaah:
[[AFBEELDING]]


Greetzz..

Wouter
Thanks voor input, ga is kijken of het de moeite waard is!
Gehad: '92 33 1.4 IE - '99 145 1.6 TS
Nu: P206.. Omdat de broek niet aan heb :(

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: Spuiten ongespoten delen bumpers

ma jun 22, 2009 23:10

Uiteraard is goede grondlak wel heel erg belangrijk, die verzorgt immers de hechting .
Een goede 2K blanke lak erover zou ik zeker niet achterwege laten!
Blanke lak is nooit weg,bescherm ook heel goed tegen steenslag. Heb ik ook gedaan.
Heb best veel ervaring met Spuiten met Motip....dus nogmaals. No Problemo :D

Dus voor degene die het willen doen,ik ben zo te werk gegaan.

-Het geen wat je wilt spuiten goed ontvetten (ook voor het schuren).
-Ik heb er de tijd voor genomen en heb licht met 220/240 dacht ik geschuurt en daarna met 1200 waterproof.
-Diepere krassen opvullen met plamuur.( eerst ontvetten) gebruik niet te veel plamuur,want schuur alles met de hand en das best wat werk).
-Plamuur weer netjes glad schuren, en ook weer met 220/240 en en daarna waterproof 1200 schuren.
-Alles weer ontvetten.
-Dan ga je te werk met filler ( gele filler van Motip) Doe daar 3 lagen van,en mocht je nog structuur zien misschien nog een laagje.
-Neem voldoende tijd tussen de lagen in. (ik deed altijd 20min)...en met zulk weer als nu is dat zeker voldoende
-Als je klaar ben met de filler,heb ik het 24 uur laten drogen.
-Volgende dag alles weer opschuren met alleen waterproof 1200
-Alles weer ontvetten
-De te spuiten delen in de gewilde kleur zetten,en ga het zelfde te werk als de filler qua tijd en lagen.Maar daar is 3 lagen zeker voldoende.Want je hoeft geen structuur meer op te vullen.
- Ben je daar mee klaar dan is het aan je eigen of je er een blankelak laag over wilt doen. Ik heb dat ook weer na 24uur drogen gedaan. (gebruik bij metallic altijd een blanke laklaag)

Succes!!!

Ik doe alleen een bijdrage,en hoop dat er hier mensen wat aan hebben.


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
BasBreda
Member
Member
Berichten: 143
Lid geworden op: za mei 24, 2008 20:52
Locatie: Breda

Re: RE: Spuiten ongespoten delen bumpers

ma jun 22, 2009 23:18

Uiteraard is goede grondlak wel heel erg belangrijk, die verzorgt immers de hechting .
Een goede 2K blanke lak erover zou ik zeker niet achterwege laten!
Blanke lak is nooit weg,bescherm ook heel goed tegen steenslag. Heb ik ook gedaan.
Heb best veel ervaring met Spuiten met Motip....dus nogmaals. No Problemo :D

Dus voor degene die het willen doen,ik ben zo te werk gegaan.

-Het geen wat je wilt spuiten goed ontvetten (ook voor het schuren).
-Ik heb er de tijd voor genomen en heb licht met 220/240 dacht ik geschuurt en daarna met 1200 waterproof.
-Diepere krassen opvullen met plamuur.( eerst ontvetten) gebruik niet te veel plamuur,want schuur alles met de hand en das best wat werk).
-Plamuur weer netjes glad schuren, en ook weer met 220/240 en en daarna waterproof 1200 schuren.
-Alles weer ontvetten.
-Dan ga je te werk met filler ( gele filler van Motip) Doe daar 3 lagen van,en mocht je nog structuur zien misschien nog een laagje.
-Neem voldoende tijd tussen de lagen in. (ik deed altijd 20min)...en met zulk weer als nu is dat zeker voldoende
-Als je klaar ben met de filler,heb ik het 24 uur laten drogen.
-Volgende dag alles weer opschuren met alleen waterproof 1200
-Alles weer ontvetten
-De te spuiten delen in de gewilde kleur zetten,en ga het zelfde te werk als de filler qua tijd en lagen.Maar daar is 3 lagen zeker voldoende.Want je hoeft geen structuur meer op te vullen.
- Ben je daar mee klaar dan is het aan je eigen of je er een blankelak laag over wilt doen. Ik heb dat ook weer na 24uur drogen gedaan. (gebruik bij metallic altijd een blanke laklaag)

Succes!!!


Greetzz..

Wouter
Dankjewel Wouter,

Alleen is het bij mij, hoe gek het misschien ook klinkt, niet de bedoeling dat het er té mooi uit komt te zien. Straks zien de skirts er mooier uit dan de auto zelf.. Dat zou een gek beeld geven verwacht ik.
Ik dacht zelf eerst opschuren, primer, schuren, primer, schuren, lak, schuren, lak en 1x coating (of laklaag). Skirts hoeven opzich niet verder behandeld te worden tegen oneffenheden.
Gehad: '92 33 1.4 IE - '99 145 1.6 TS
Nu: P206.. Omdat de broek niet aan heb :(

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: Spuiten ongespoten delen bumpers

di jun 23, 2009 11:49

Hallo,

Schuren tussen elke laag in kan je doen. Maar is naar mijn weten niet nodig. Misschien krijg je er een nog strakker resultaat van...maar denk dat het schuren van alleen de laatste primer laag niet minder resultaat heeft. Maar als je het doet...denk ik wel dat je het iedere keer goed moet laten drogen voor je schuurt.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”