Je kan je idd afvragen of die flush effectief helpt. Heb daar zelf ook mijn bedenkingen bij, maar baat het niet schaadt het niet. Al helpt het maar een klein beetje, dan helpt het toch nog altijd een klein beetje.Nee, ik heb de 33 al een 2 jaar stil staan eigenlijk, met af en toe even starten en netjes warm laten lopen en voordat de 33 bij mij kwam had ze waarschijnlijk ook al een jaar stilgestaan maar de olie is wel zwart. Maar de APK is eindelijk een beetje inzicht maar ik moet binnenkort dr nog een halfuurtje naar een lasser rijden en dat doe ik liever niet met deze olie dus zoiezo andere olie erin. Maar het blokje zal wel smerig zijn van binnen (smeriger dan bij andere auto's) dus weet ik nog steeds niet zeker of ik dat flushen wel zou doen (ivm verstoppingen van oliekanalen bijv). Ik gooi er binnenkort zowieso andere olie in, al is het alleen voor dat kleine stukje rijden en daarna nog terug naar huis maar ik doe dat gewoon met 'Gamma' olie en eenmaal thuis gooi ik er wel Castrol in en vervang ik het oliefilter. Dan zou ik dus die flush kunnen gebruiken bij die wissel maar vraag het me nog steeds af of ik dit wel zou moeten doen.Om te beginnen zou ik toch minimum 1 x per jaar mijn olie vervangen als ik jou was, veel km's gereden of niet.
Flush: motor warmdraaien, flush erbij dan nog ongeveer een tiental minuten laten draaien en dan de olie aflaten en nieuwe erin.
Als het al 2 jaar geleden is dat de olie en filter vervangen zijn, dan is de kans groot dat je filter ook verstopt zit en dat deze dus niet meer filtert (laat nog olie door door bypasklep) dus zeker ook vervangen. Ik zou de olie en filter vervangen vooraleer je begint te rijden. Als je toch van plan bent de olie te verversen met Gamma olie, waarom vervang je hem dan niet onmiddellijk met goede olie en met filter? Volgens je huidige planning moet je 2 x je olie vervangen, is twee keer werk en kost ook dubbel.
Als je nog vragen hebt, maak dan effe zelf een topic, anders vervuil je het mijne