Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: ervaringen distributieriem laten vervangen 156

vr jan 07, 2011 18:17

:thumbs: voortschrijdend inzicht! =D>

Geeft ook denk ik wel een gerust gevoel dat de waterpomp ook vervangen is, toch? :wink:


Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

Re: RE: ervaringen distributieriem laten vervangen 156

vr jan 07, 2011 19:22

........ Weet niet of USATO nog bestaat in Ridderkerk...... :wink: .......hoor ik geen gezeik over..... :!:
Anders van Hernen in Rockanje, mss iets duurder maar een top monteur........ :!:

Rick
Usato bestaat nog steeds en dat zijn mensen met een echt Alfahart!! Een kennis van mij doet veel zaken met hen.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: ervaringen distributieriem laten vervangen 156

vr jan 07, 2011 20:02

=D> =D> =D> waar een forum al goed voor is \:D/
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: ervaringen distributieriem laten vervangen 156

ma jan 10, 2011 04:44

Verder vind ik het eigenlijk ook opmerkelijk dat er "gestunt" wordt met distributieaanbiedingen waarbij dus alleen gesproken wordt over riem, spanner en looprol.
Ik zie daar eigenlijk het nut voor de garage helemaal niet van in, geeft denk ik zelfs alleen maar nadelen.
Klant komt dan op de lage prijs af, en vervolgens mag de garage als ze de boel open hebben gaan uitleggen dat er nog een waterpomp/nokkenasversteller of multiriemset bijkomt als die versleten zijn. :roll: De mensen die er geen verstand van hebben zullen zich genaaid voelen en komen er dan wellicht nooit meer terug.
Of er zullen lui gaan rondrijden met "halve" distributiewissels (om geld te besparen) waarbij zoals Whizzman al zegt ineens de waterpomp de geest geeft omdat de klant geen zin had daarvoor bij te betalen.
En er zullen ook in de markt voor 2e hands auto's dus exemplaren opduiken met verhaal en/of de bon erbij van een distributiewissel, waarna bij evt nieuwe eigenaar na een tijdje ineens toch met distributieschade staat omdat de waterpomp destijds niet mee vervangen is.
Ik ben nog geen dealer tegengekomen die niet voordat de afspraak gemaakt wordt al uitlegt dat een wissel minimaal die onderdelen is, maar dat het verstandiger is om in sommige gevallen meer te vervangen. Je wordt dus niet "gechanteerd" door pas als de boel uit elkaar ligt te horen te krijgen dat het meer gaat kosten. Verder denk ik dat je kan stellen dat nog niet de helft van de 16V twinsparks ondertussen nog door een dealer onderhouden worden. De kans dat je dus een geknutselde distriebutie met streepjes er op tegenkomt, ipv met calibers, is al behoorlijk groot. Ik denk dat het de laatste tijd juist wat beter zal gaan worden, omdat steeds meer mensen de calibers hebben en de auto's ondertussen bij liefhebbers terecht komen, of opgereden worden. Auto's die er nog aardig uit zien, maar die achterstallig onderhoud hebben gaan op korte termijn verdwijnen, want onderhoud is te duur voor de oprijders en alleen liefhebbers gaan ze nog op de weg houden. Voorlopig kom je nog van alles tegen, maar heel veel slechter dan nu gaat het niet meer worden denk ik.

Terug naar “Algemene Technische vragen”