twan
Full Member
Full Member

RE: wil niet meer aanslaan na bougies te hebben vervangen

di mar 08, 2005 00:54

ik kan klaverjager niet terugvinden in het woordenboek :roll:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: wil niet meer aanslaan na bougies te hebben vervange

di mar 08, 2005 01:06

ik kan klaverjager niet terugvinden in het woordenboek :roll:
Nou... je hebt er al 2 (klavers) onder je naam en dat vindt ik best knap als je alleen post in je eigen topics, geeft iig aan dat je ze volgt :thumbs: Dhr. Molletti heeft er -terecht- 5, net als vele anderen (ook terecht natuurlijk :whistle: :wink: :wink: )
Er bestaan (jaja :shock: ) ook individuen die "posten om het posten", m.a.w. om klavers te verzamelen. Dat bedoelde ik met "klaverjager", waar jij dus niet echt bijhoort, vandaar mijn :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Lucky

di mar 08, 2005 01:30

Twan toppie :thumbs: je hebt je probleem toch maar mooi opgelost :D
En zonder geluk vaart niemand wel :wink:

Waarschuwingen zijn zeker op zijn plaats, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Een flinke opdonder krijgen, zo'n simpel bougiekabeltje is tenslotte een hoogspanningskabel, een krik die omlazert, remmen die het niet meer doen of pas weer willen bijten nadat ze voorzichtig ingeremd zijn na vervangen, je auto die affikt door kortsluiting of knoeien met benzine enz. enz.

Dus bezint eer gij begint :-k :D

Maar laat je niet stoppen in je enthousiasme, met vallen en opstaan leer je namelijk het meest :D

Een goeie tip is inderdaad wat boeken aan te schaffen maar ook via het internet kan je veel vinden.
Bijvoorbeeld op deze site
en meer op deze pagina

gebruik ook Google om je kennis te verrijken.

Dus de tip om eerst wat basiskennis op te doen is een hele goede maar dit hoeft niet persé meteen alle (basis)techniek betreffende auto's te zijn je kan het ook per probleem aanpakken
In dit geval eerst wat basiskennis opdoen betreffende ontstekingen, dan je vraag stellen, daarna zullen de antwoorden ook beter te begrijpen zijn.

Andere mogelijkheid is hier vragen waar je bepaalde basiskennis zou kunnen vinden :idea:

Verder heb je helemaal gelijk en soms moet je inderdaad maar ergens aan beginnen en zie je wel waar het schip strandt.
Zolang je maar beseft dat het ook fout kan gaan en dat de fout ook altijd bij je zelf ligt wat voor antwoorden (goede of minder goede) je hier of elders ook gekregen hebt.

twan
Full Member
Full Member

di mar 08, 2005 01:39

o ja sorry hoor haha nu besef ik wat je bedoelt inderdaad. nou om eerlijk te wezen kijk ik persoonlijk alleen naar het berichtenaantal van iemand om een idee te krijgen van zijn activiteit. kan me echt niks schelen.
en dat vindt ik best knap als je alleen post in je eigen topics, geeft iig aan dat je ze volgt
meer kan ik niet doen he hahahaha
Laatst gewijzigd door twan op di mar 08, 2005 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucky

di mar 08, 2005 01:40

En laten we er ervoor zorgen dat een onervaren mede lid straks niets meer durft te vragen.
:thumbs: groeten Arjan
:-k Hier lijken de onderdelen net een beetje verkeerd in mekaar gezet :D of vergis ik me :?: 8)

twan
Full Member
Full Member

di mar 08, 2005 01:43

Er bestaan (jaja ) ook individuen die "posten om het posten", m.a.w. om klavers te verzamelen.
mensen zoals Lucky? :jumping:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di mar 08, 2005 01:47

Er bestaan (jaja ) ook individuen die "posten om het posten", m.a.w. om klavers te verzamelen.
mensen zoals Lucky? :jumping:

Nee :!:
Ik heb met veel interesse zijn verwikkelingen gelezen :!:

edit: kijk maar eens op http://www.alfaclub.nl/ikonforum/ikonbo ... topic=2549....
It's not easy, being green (kermit)

twan
Full Member
Full Member

di mar 08, 2005 02:02

dat meende ik natuurlijk ook niet.

wat een triest verhaal.

Lucky

di mar 08, 2005 02:34

wat een triest verhaal.
Triest :?: :?: Niks niet triest :) 't was een verhaal met een happy end \:D/ :driving: :D
En waar ik veel van geleerd hebt :P

kroehlur

di mar 08, 2005 10:45

@Twan: Ga maar door jongen :!:

Ik zit elke dag achter een computah de hele dag te clicken en als ik een keer in het weekend de tijd heb om naar de garage te gaan en te sleutelen is dat gewoon ontspanning puur. Niets geeft meer plezier dan een aantal uren sleutelen en iets werkend maken die voordat je begon gewoon kapot was.

Het meeste plezier krijg ik als ik weet warmee ik bezig ben. In de ITC wereld heb je de uitdrukking RTFM en dat moet dus bekend zijn voor jouw. Vragen stellen is GOED :!: Daar gaat het helemaal niet om en ik vind dat de discussie op een gegeven moment de verkeerde kant op is gegaan. Niemand weet alles en iedereen heeft vragen. Zelfs Il Dottore heeft vragen aan anderen gesteld als ik het mij goed herinner. Daarvoor hebben wij een forum in deze club en daarom is de SCARB een club (hoewel het clubgevoel af en toe te wensen over laat).

Ik heb mij ook over dingen gestort waar ik geen ervaring mee heb. Momenteel ben ik bezig de Fiat van mijn vriendin te spuiten en ik heb, behalve de gewone spuitbussen tegen een oude stoel of een onderdeeltje of twee leeg te sputteren, geen nix gespoten. Ik maak allerlei fouten en ik ben zeker ervaring aan het opbouwen terwijl ik bezig ben. Het resultaat, als ik klaar ben, wordt zeker ook geen prof stuk werk en ik heb er zeker te lang over gedaan en 3x te veel verf erop gespoten en weer afgeschuurd als ik een keer in het voorjaar klaar ben.

Daarom begin ik met de Fiat voordat ik mijn Alfa onder handen neem. 8)

MAAR - ik heb wel zo veel kennis van te voren opgedaan als ik kon zonder aan de slag te gaan. Ik heb alle web-sites bezocht, die ik kon vinden, met verslagen van dit sort projecten (met foto's), ik heb een paar boeken gekocht om de teorie en how-to te krijgen en als ik nu in de garage sta met schuurpapier, spuitpistool en verf heb ik tenminste een idee van hoe het moet. Om het zelf goed te doen is weer iets anders. Daar heb je gewoon ervaring voor nodig maar met de benodigde kennis weet je tenminste hoe het moet en wat je kan verwachten, wat je moet checken als het fout gaat en eventueel hoe het opgelost kan worden.

Wat ik bedoel is het volgende: Jij bent goed bezig. Sleutelen is LEUK :!: Sleutelen aan Alfa's is nog LEUKER :!: Wat NOG leuker is, is als je een beetje weet waraan je sleutelt en hoe het werkt. Vragen stellen MOET, maar om hulp te krijgen en verleenen via bv dit forum is het ook noodzakelijk dat wij allemaal de zelfde taal spreken (en daar ben ik een beetje gehandicapt 8) ). Als ik zeg: "Kontroller først dine tændingskabler" dan verbaast het mij niet dat je zegt: "Hé?". Maar als ik zeg: "Check ff je bougiekabels" en jij zegt: "Hé?" wordt het moeijelijk.

Domme vragen bestaan niet. Er zijn domme antworden, maar da's weer iets anders. Ik vind het zonde als je gaat sleutelen en dingen vervangen zonder te weten wat je eigenlijk doet. Dat neemt mijns ziens van je sleutelplezier af.

Anyway. Hier is er volgens mij lang genoeg over geborduurd.

Titus
Newbie
Newbie

di mar 08, 2005 15:31

[quote="Huib"][quote="Joel"]Misschien gelijk ook een waarschuwing voor de technisch wat meer onderlegde personen hier: Misschien moeten we voortaan maar niet meer schrijven dat even een blokkie reviseren, versnellingsbakkie uitbouwen of bougies verwisselen een fluitje van een cent is. Het blijkt maar weer dat dat niet voor iedereen het geval is. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als zo iemand straks z'n remblokjes gaat vernieuwen...[/quote]

Dat is een goeie idd Joel. Ik twijfel regelmatig of ik zal reageren, het is moeilijk om in te schatten wat de kennis is van degene die de vraag stelt. Daarnaast zit je ook elke keer dezelfde dingen uit zit te leggen. Een bepaalde basiskennis is toch wel nodig om een klusje tot een goed einde te brengen, dit topic is daar een duidelijk voorbeeld van.[/quote]

Ach ja, een beetje elkaar helpen is juist leuk. Domme vragen bestaan niet. Zo moet iedereen (ik ook ) beginnen. En remblokjes vervangen (bij een 33, is trouwens errug simpel! Hahaha! Alleen die trommelremmen.... pfoooeeei!
(Oo=V=oO) & (O_v_O) & (oo-V-oo)

Andretti Molletti

di mar 08, 2005 18:07

@ Twan, kom eens een keer op een TC meeting, je bent meer dan welkom
daar zeg ik geen nee tegen. wanneer is de eerstvolgende? :D
Kijk maar bij evenementen en in het as KBtje... wel meteen inschrijven want de komende meeting die op stapel staat zit echt zo vol ;)

Ciao

Alfanonymous
Newbie
Newbie

di mar 08, 2005 22:18

:-k Hier lijken de onderdelen net een beetje verkeerd in mekaar gezet :D of vergis ik me :?: 8)[/quote]

Klopt,goed opgelet :thumbs:
Is al weer aangepast met uitleg :whistle:
Groeten en bedankt Arjan

Terug naar “Algemene Technische vragen”