@Twan: Ga maar door jongen
Ik zit elke dag achter een computah de hele dag te clicken en als ik een keer in het weekend de tijd heb om naar de garage te gaan en te sleutelen is dat gewoon ontspanning puur. Niets geeft meer plezier dan een aantal uren sleutelen en iets werkend maken die voordat je begon gewoon kapot was.
Het meeste plezier krijg ik als ik weet warmee ik bezig ben. In de ITC wereld heb je de uitdrukking RTFM en dat moet dus bekend zijn voor jouw. Vragen stellen is GOED

Daar gaat het helemaal niet om en ik vind dat de discussie op een gegeven moment de verkeerde kant op is gegaan. Niemand weet alles en iedereen heeft vragen. Zelfs Il Dottore heeft vragen aan anderen gesteld als ik het mij goed herinner. Daarvoor hebben wij een forum in deze club en daarom is de SCARB een club (hoewel het clubgevoel af en toe te wensen over laat).
Ik heb mij ook over dingen gestort waar ik geen ervaring mee heb. Momenteel ben ik bezig de Fiat van mijn vriendin te spuiten en ik heb, behalve de gewone spuitbussen tegen een oude stoel of een onderdeeltje of twee leeg te sputteren, geen nix gespoten. Ik maak allerlei fouten en ik ben zeker ervaring aan het opbouwen terwijl ik bezig ben. Het resultaat, als ik klaar ben, wordt zeker ook geen prof stuk werk en ik heb er zeker te lang over gedaan en 3x te veel verf erop gespoten en weer afgeschuurd als ik een keer in het voorjaar klaar ben.
Daarom begin ik met de Fiat voordat ik mijn Alfa onder handen neem.
MAAR - ik heb wel zo veel kennis van te voren opgedaan als ik kon zonder aan de slag te gaan. Ik heb alle web-sites bezocht, die ik kon vinden, met verslagen van dit sort projecten (met foto's), ik heb een paar boeken gekocht om de teorie en how-to te krijgen en als ik nu in de garage sta met schuurpapier, spuitpistool en verf heb ik tenminste een idee van hoe het moet. Om het zelf goed te doen is weer iets anders. Daar heb je gewoon ervaring voor nodig maar met de benodigde kennis weet je tenminste hoe het moet en wat je kan verwachten, wat je moet checken als het fout gaat en eventueel hoe het opgelost kan worden.
Wat ik bedoel is het volgende: Jij bent goed bezig. Sleutelen is LEUK

Sleutelen aan Alfa's is nog LEUKER

Wat NOG leuker is, is als je een beetje weet waraan je sleutelt en hoe het werkt. Vragen stellen MOET, maar om hulp te krijgen en verleenen via bv dit forum is het ook noodzakelijk dat wij allemaal de zelfde taal spreken (en daar ben ik een beetje gehandicapt

). Als ik zeg: "Kontroller først dine tændingskabler" dan verbaast het mij niet dat je zegt: "Hé?". Maar als ik zeg: "Check ff je bougiekabels" en jij zegt: "Hé?" wordt het moeijelijk.
Domme vragen bestaan niet. Er zijn domme antworden, maar da's weer iets anders. Ik vind het zonde als je gaat sleutelen en dingen vervangen zonder te weten wat je eigenlijk doet. Dat neemt mijns ziens van je sleutelplezier af.
Anyway. Hier is er volgens mij lang genoeg over geborduurd.