Snaar is net vernieuwd (geluid was er voordien ook) en spanning staat op 1 cm bij duimdruk...
Kan idd. ook dynamo zijn, moeilijk te horen zo....
waterpomp zelf draait niet stroef rond, maar ook niet TE vlot....zoals het hoort dus eigenlijk...
Als je wil weten waar het geluid vandaan komt dan moet je een lange schroevendraaier of iets dergelijks tegen je dynamo houden en als je je oor tegen het handvat drukt, dan hoor je het geluid dat door de dynamo wordt geproduceerd. Oppassen voor de draaiende delen en ongeisoleerde draden. Zo kan je ook luidruchtige injectoren of andere geluids producenten opsporen. En je snapt het, hoe langer de schroevendraaier, hoe minder je moet bukken.
Even terug komen op je waterpomp, je kan lang doorrijden met een pomp die herrie maakt, een kapotte pomp herken je snel, je maakt de v-snaar los en als je speling op de poelie voelt dan moet je gaan sleutelen. In het hand boek wordt het zo simpel omschreven, boutjes losmaken en je trekt de pomp eruit......
Vergeet het maar je moet hier zeker een volle dag voor uittrekken want de aluminium pomp zit lekker gecorrodeerd in het gietijzeren blok. Eerst moet je elleboogruimte maken distributieriem, radiator en front demonteren daarna volgt het betere boor, zaag, hak en breekwerk. En dan moet je nog oppassen dat er geen aluminium brokken en ander spul in je blok achter blijft.
Als alles gelukt is, schoongemaakt en gespoeld is kan je weer gaan monteren.
Thanks don, met die info kan ik wel wat !
Speling op de poelie is er niet, vanmiddag snaar d'r af gehad.
En dat ie akelig vast kan zitten, daar had ik helaas al van gehoord Daarom dat ik geen zin had 'm meteen te vervangen toen ik m'n D-riemen gedaan heb.
Die tip met de schroevedraaier probeer ik morgen !