ik vroeg het ook in verband met de gegeven interval is toch al gauw 40000km en bij de ts 16v hebben ze het zelfs over 100000km!
wat moet ik daar van denken dan?
En dan krijgt de bougie de schuld ??? ( 10 tegen 1 porcelijntje gescheurd tgv foutieve montage og laten vallen ij eigen beheer of bij de leverancier.)Naar aanleiding van dit topic dan maar overgestapt op NGK (BPR7ES) en zondagochtend, toen we klaar stonden om te vertrekken naar de Branato, was één van die *%@# bougie's al kapot
Dan maar snel weer Golden Lodge gekocht en ondertussen draait de motor weer als een vroeger
idd, ik blijf het zelf moeilijk vinden om een bougie goed de monteren, met name de demontage zonder breuk... wat doe ik fout?En dan krijgt de bougie de schuld ??? ( 10 tegen 1 porcelijntje gescheurd tgv foutieve montage og laten vallen ij eigen beheer of bij de leverancier.)Naar aanleiding van dit topic dan maar overgestapt op NGK (BPR7ES) en zondagochtend, toen we klaar stonden om te vertrekken naar de Branato, was één van die *%@# bougie's al kapot
Dan maar snel weer Golden Lodge gekocht en ondertussen draait de motor weer als een vroeger
Zorgen dat de draad goed schoon is helpt al. Dat begint door voor demontage het gat goed schoon te blazen met perslucht. Verder helpt een goede bougiesleutel ook een boel. netjes recht indraaien en de momentsleutel gebruiken om het laatste stukje te draaien, dan zitten ze nooit te strak of te los.idd, ik blijf het zelf moeilijk vinden om een bougie goed de monteren, met name de demontage zonder breuk... wat doe ik fout?En dan krijgt de bougie de schuld ??? ( 10 tegen 1 porcelijntje gescheurd tgv foutieve montage og laten vallen ij eigen beheer of bij de leverancier.)Naar aanleiding van dit topic dan maar overgestapt op NGK (BPR7ES) en zondagochtend, toen we klaar stonden om te vertrekken naar de Branato, was één van die *%@# bougie's al kapot
Een sleutel welke een rubber inlay heeft rond het porcelijntje en liefst ook nog een kogelgewricht in zich heeft. Met een losse dop op een pijp is het zaak dat de pijp onder alle omstandigheden recht op de bougie blijft. Gebruik je een ratel op de pijp dan is de kans behoorlijk groot dat je de pijp en dus ook de dop iets scheeftrekt en daar houden porcelijntjes niet van..... Bij even snel wisselen gaat het vaak fout als je niet weet waarop te letten.dank voor de tips
nog een tip voor een goede sleutel?
Ik ook, en ik heb nog nooit een bougie om zeep geholpen daarmee. Ik heb dan wel inderdaad een dop met een rubberen Inlay. Als je gewoon een beetje oplet kan er mijn inziens weinig fout gaan, als je erbij kunt met de handen vind ik het altijd wel prettig om ze er het eerste stuk met de hand in te draaien zodat ik zeker weet dat hij recht zit, maar je kunt er niet altijd even goed bij natuurlijk...ik gebruikte altijd een ratel
Schroefdraad defekt?? Waar gaat het over???Dus een bougie kapot is per definitie porcelein kapot en je moet je schroefdraad reviseren?
Weer wat geleerd....