Dat had ik de vorige keer ongeveer gedaan, het ging ook prachtig totdat ik de tank van december nagenoeg leeg had gereden (totdat de naald zelfs niet meer bewoog met gasgeven).
De vorige schoonmaakbeurt (begin september) zat er een klein beetje prut onderin de carb (echt minimaal) en was daardoor ook in de acceleratiepompkamer beland en doorgeperst naar de acceleratiesproeiers. Waardoor er eentje tegen de wand aan pistte.
Ook in September had ik de tank daarvoor veel te lang doorgereden, het ging toen prima sinds Maart.
Dat ik dat schoongemaakt en weer gemonteerd had naar de motorzaak in de buurt gereden, want ik was op zoek naar een andere motor.
Daar aan de praat geraakt met de eigenaar en die grapte dat het flesje remmenreiniger me meer had gekost dan wanneer ik ze naar hem had gebracht voor een ultrasoonbad behandeling.
Was niet ècht zo, hij wil 25,- hebben voor de behandeling en de remmenreiniger was 6 of 9,- ofzo maar veel scheelt het niet
Daarom ook het plan om ze deze keer naar hem te brengen, want dan glimt de buitenkant misschien ook weer eens, die zit nu nog vol oud zand en stof.
Daarna is het plan om gewoon eens wat vroeger te gaan tanken
En misschien eens een filtertje monteren in de toevoer, dat zou ook wel eens kunnen helpen. Het is een beetje gek dat de filters in de banjobouten schoon blijven. Heb het idee dat de brandstof die om het filter heen stroomt van de toevoer carb, naar de afvoer terug de tank in het vuil van dat filter spoelt. Zo de tank weer in..