Andretti Molletti

Re: RE: De beste bougie...?!

do apr 23, 2009 18:14

Dus een bougie kapot is per definitie porcelein kapot en je moet je schroefdraad reviseren?
Weer wat geleerd....
Schroefdraad defekt?? Waar gaat het over???
Porcelijntje: Idd 10 tegen 1 slaat die wel door ja. Maar ja als auto- didact heb je kennelijk nooit een pocelijntje kapot omdat je jezelf aangeleerd hebt de bougies er op de meest veilige wijze in te draaien. :wink:
Het gaat erom dat er een bougie defect is...

en dat er werkelijk nergens door de eigenaar genoemd wordt wat het defect is... ook niet porceleintje ook niet schroefdraad..

De kans dat het porcelein gescheurt is is aannemelijk als de bougies achterin een zeker 75 biodiesel gelegen hebben :twisted:
Tot die tijd zou ik zeggen: vraag wat er stuk is!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: De beste bougie...?!

do apr 23, 2009 18:38

Wat is er stuk David????

(Het imago van NGK kan eigenlijk niet stuk. :wink: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 23, 2009 19:11

Eerlijk gezegd....als ééntje niet meedoet, en ik vervang de bougie, en hij doet het weer wel, heb ik nog nooit een bougie van 2.50 naar het expertisebureau gebracht hoor... :wink:

Maar ja, jullie zijn iets zuiniger dan ons he :twisted: :mrgreen:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

cor
Guru
Guru

do apr 23, 2009 19:20

Zuiniger??? Ik kocht laatst gelijk 5 NGKaatjes (B7ES), voor m'n 4 pitter... :wink:
Heb je wat meer kans dat je ze alle vier mooi in lijn kunt monteren (electrode in lengterichting)... 8)

Trouwens, wat is de Cor recte electrodeafstand? Ik heb ze op 0,7 mm gezet.
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 23, 2009 19:35

Zuiniger??? Ik kocht laatst gelijk 5 NGKaatjes (B7ES), voor m'n 4 pitter... :wink:
Heb je wat meer kans dat je ze alle vier mooi in lijn kunt monteren (electrode in lengterichting)... 8)

Trouwens, wat is de Cor recte electrodeafstand? Ik heb ze op 0,7 mm gezet.
Niks mis mee. Kunt ook 0.8 doen omdat je electronische ontsteking hebt, maar sommigen denken daar wellicht anders over............In de groep gooien zou ik echter niet doen want dan gaan de poceleintjes kapot. :mrgreen:

@ Michel: Kosten de bougies bij jullie maar 2.50 :?: . Dat kosten gebruikte en defecte hier...:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

vr apr 24, 2009 10:50

Eerlijk gezegd....als ééntje niet meedoet, en ik vervang de bougie, en hij doet het weer wel, heb ik nog nooit een bougie van 2.50 naar het expertisebureau gebracht hoor...
Ik kan hier werkelijk geen touw aan vast knopen...

waarom zou je een bougie die het spontaan gaat doen wegbrengen voor expertise?

Overigens gaat het hier niet om besparen maar om de juiste diagnose te stellen.
En die is nog niet gesteld.
Mij lijkt dat een leerpunt wat voor iedereen interessant kan zijn.

Bougies NGK overal in NL leverbaar voor rond de 2,50 ... kwestie van korting vragen ;)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 24, 2009 21:55

Touw te dik ? 8)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 24, 2009 22:03

Ach, het GL / NGK verhaal blijft een eeuwige discussie...Veel mensen vervangen GL door NGK en merken op dat de motor beter loopt. Ook het omgekeerde lees je....
Heeft vooral te maken met het feit dat je net nieuwe bougies geplaatst en niet zozeer met het merk.
Doorslaggevend argument in het voordeel van NGK blijft toch de prijs.... Wat die GL's nu (in deze tijd) zo bijzonder maakt dat je er een veelvoud voor mag neertellen, geen idee. Het was vooruitstrevende techniek....vele jaartjes geleden :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 25, 2009 08:31

Mijn persoonlijke ervaring is dat GL het in gasauto's beter doet dan conventionele NGK. De kans dat je geen vonk krijgt is met 4 electrodes nou eenmaal wat kleiner dan met maar eentje. Dat de vonk van mindere kwaliteit is en (volgens de deskundigen) niet ver genoeg in de verbrandingskamer wil ik best geloven. Ik heb nog geen moderne iridiums in 8V twinsparks op gas geprobeerd, het kan maar zo dat die het veel beter doen dan de GL of de conventionele NGKtjes.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za apr 25, 2009 10:53

Wat is er stuk David????

(Het imago van NGK kan eigenlijk niet stuk. :wink: )
Ik ben, zoals jullie weten geen techneut :-)
maar dit stelde ik vast.
De wagen gestart en slechts 3 cylinders lopen, dan maar even de bougiekabels één voor één lostrekken en zacht op de bougie leggen om een "sterkere" vonk te krijgen en dan draaide die cylinder weer mee.
Kabels omgedraaid om defecte kabel uit te sluiten maar het probleem bleef bij dezelfde bougie.
Contactspray, geen oplossing, alles reinigen, ( delco, aansluitingen, ... ) geen oplossing.
De cylinder loopt alleen mee wanneer de bougiekabel afstand neemt van de bougie en niet wanneer hij weer vast zit :?
Dus bij deze weer GL ( ook al heb ik allicht éénmalige pech gehad met die NGK's).
Trouwens die GL kosten nu ook weer niet zooo veel meer, NGK 4.72 € <=> GL 6.10 €
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Andretti Molletti

za apr 25, 2009 13:57

Volgens het gratis Nederlands expertise bureau heb je dan een bougie die "vet geslagen" is.
NGK staat er om bekend dat deze bougies dan bijna niet meer goed te krijgen zijn alleen door high tech interventie van de WW. :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 25, 2009 14:55

Volgens het gratis Nederlands expertise bureau heb je dan een bougie die "vet geslagen" is.
NGK staat er om bekend dat deze bougies dan bijna niet meer goed te krijgen zijn alleen door high tech interventie van de WW. :wink:
Ohw.. Zie jij iets wat wij niet zien??? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 25, 2009 18:03

De kans dat je geen vonk krijgt is met 4 electrodes nou eenmaal wat kleiner dan met maar eentje. .
En daar ben ik het niet mee eens omdat de GL opzij moet vonken en bij conventioneler model is de overbrugging tegenover de elektrode liggend.
Ook kun je ook nog eens de afstand bepalen (voelermaatjes) die de vonk moet afleggen.

Anyway: het is een eindeloze discussie omdat men volgens mij eenmaal voor of tegen is.
Vele nordjes voorzie ik van standaard ipv GL omdat deze meetbaar mooier gaan lopen - helemaal met oude ontstekingsmodules.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 25, 2009 18:23

Ik moet het nederlands expertise bureau wel gelijk geven...na een koude start (langere stilstand) heeft de NGK toch sneller de neiging tot vet slaan.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 25, 2009 18:28

En dat is precies de redenatie die ik niet volg. Bij mij precies andersom.
Weerstandsmetingen onderstrepen mijn bevindingen.

Of bedoel je: Vet slaan? Ik zou gaan schoppen! :lol: 8)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”