DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4414
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Injectie of ombouwen

vr sep 06, 2013 13:47

Maar om even terug te gaan naar de vraag van de topic starter, lekker laten zitten, jetronic is behoorlijk hufterproof en beter van carb's.
En netjes ombouwen naar carb's kost ook een en ander. Je kan ook niet zomaar elke set carb's er tegen aan zetten ivm progressieboringen in de carb's. En die zijn vast en kan je dus niet afstellen of wisselen zoals de sproeiers. Maar hebben grote invloed op gedrag in deellast gebied. Het gebied waar je met een straatauto elke keer weer door heen gaat....
Lekker laten zitten dus die L jet en zonodig repareren. Tenzij je echt perse gegorgel van carb's wil. Maar daar kan een open fllter ook nog wel iets bij helpen.

Gr
DJ

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Injectie of ombouwen

vr sep 06, 2013 14:48

Tijdens de Zandvoort dagen heb ik een een boek gekocht van Chris Rees. " de originele ALFA ROMEO SPIDER" Op pagina 83 wordt het volgens vertelt over de S2 spider uit 1982. ik citeer: Het grote nieuws voor de Amerikaanse Spider was in 1982 de vervanging van Alfa Romeo's Spica injectiesysteem door de elektronische Bosch L-Jetronic benzine inspuiting. etc..........

Lijkt mij dus origineel.

Ik moet jullie zeggen dat ik erg blij ben met de betrokkenheid.

Ik heb de hele tekst in een pdf, maar weet niet hoe deze te uploaden.
Psies, wat ik al poste, L -jet voor de USA markt. Gewoon ricambi originale. Niks verbouwd.
Foto's van blok is ook geen motronic want geen 60-2 krukaspoulie. Is er een met L - jet voor de injectie en separate ontstekingsunit. Met opnemer tnv ontsteking in de verdeler.
Vwb modernistisch, spica blokken hebben de peilstok ook links, net als 75 1.6IE en 1.8IE en TS ook trouwens.


Gr
DJ

Er zit bij deze uitvoeringen ook geen opnemer in de verdeler :lol: Vandaar ook de 2 BDP sensoren

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4414
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Injectie of ombouwen

vr sep 06, 2013 17:16

Tijdens de Zandvoort dagen heb ik een een boek gekocht van Chris Rees. " de originele ALFA ROMEO SPIDER" Op pagina 83 wordt het volgens vertelt over de S2 spider uit 1982. ik citeer: Het grote nieuws voor de Amerikaanse Spider was in 1982 de vervanging van Alfa Romeo's Spica injectiesysteem door de elektronische Bosch L-Jetronic benzine inspuiting. etc..........

Lijkt mij dus origineel.

Ik moet jullie zeggen dat ik erg blij ben met de betrokkenheid.

Ik heb de hele tekst in een pdf, maar weet niet hoe deze te uploaden.
Psies, wat ik al poste, L -jet voor de USA markt. Gewoon ricambi originale. Niks verbouwd.
Foto's van blok is ook geen motronic want geen 60-2 krukaspoulie. Is er een met L - jet voor de injectie en separate ontstekingsunit. Met opnemer tnv ontsteking in de verdeler.
Vwb modernistisch, spica blokken hebben de peilstok ook links, net als 75 1.6IE en 1.8IE en TS ook trouwens.


Gr
DJ

Er zit bij deze uitvoeringen ook geen opnemer in de verdeler :lol: Vandaar ook de 2 BDP sensoren
Point taken. :wink: :D

Gr
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”