Hij krijgt de "!" binnen van techniek en uiteindelijk legt hij verantwoordelijkheid af aan de oppermod. (m/v natuurlijk)
En als iemand nou advies opvolgt en z'n auto gaat stuk. Is die mod dan ook aansprakelijk/verantwoordelijk voor het resultaat?
Ik vind dit spijkers op laag water zoeken, iedere forum bezoeker weet dat er geen enkele aansprakelijkheid is.
Het antwoord is een advies wat gegeven wordt op ervaringen.
Je zou wel erg dom zijn als je blind gaat op een advies wat hier gegeven word.
De taak van een technische moderator is dan ook om de echte onzin antwoorden te verbeteren, dat hoeft niet door een antwoord te verwijderen maar gewoon een (ver)beter antwoord te plaatsen.
Waarschijnlijk komt een beter antwoord ook wel van een andere forummer, met wat wederzijds respect moet dat geen probleem zijn toch?
En als ik nou schrijf dat je GL dient te monteren ipv NGK, en die technische mod is een NGK-adept, wat gebeurt er dan ? Wordt mijn reactie dan verwijderd ???
Is maar een voorbeeld, zo kan ik talloze dingen opnoemen.
Hiervoor geldt hetzelfde als wat ik hierboven al beschreef, een moderator moet niets verwijderen maar mag natuurlijk wel zijn ervaring/mening geven net als andere forum leden.
ik stel voor om de indeling van het Alfaspeed-forum aan te houden, dat bevalt goed, veel beter als het systeem op dit forum!!
- exterieur
- interieur
- motorisch
- onderstel en eventueel in de titel op te nemen: remmen: dus onderstel en remmen
- electriciteit
en mischien toe te voegen: - brandstofvoorziening en aansturing of dit op te nemen bij motorisch
ben geen voorstander alles uit te knauwelen, 5 technische rubrieken zijn voldoende.
Dit is een mooie indeling, 20 jaar geleden waren mijn studie boeken ook in deze indeling.
Zoals ik al eerder poste,
* Motoren
* Onderstellen
* Electriciteit
Interieur en exterieur kwam niet echt aan bod en zou idd op het forum een goede aanvulling zijn.
Het brandstof verhaal zou ik niet specifiek vernoemen want dan kun je ook wel een groep met ontsteking of koelsysteem maken.
Als de vraag gaat over aansluiten van een injectie dan plaats je dat in electriciteit.
Gaat de vraag over een brandstof lekkage dan is dat een motorische vraag.
Gaat het over een motor die niet goed loopt dan staat dat in het motoren gedeelte, blijkt uiteindelijk dat de storing in het brandstof relais zit dan is het de taak van de moderator om dat topic te verplaatsen naar het electra gedeelte om een goed overzicht te krijgen.