alfa75henkie

knipperlichten

za feb 11, 2006 20:15

Hallo, ik heb een 75 3.0 v6 waarvan de knipperlichten ineens niet meer werken, alarmlichten doen het wel gewoon, en de verlichting zelf werkt prima. Heb al een andere verlichtingsschakelaar geprobeerd, maar dit helpt ook niet.
Weet iemand waar de clignoteur verstopt zit, of evt een relais die de knipperlichten aanstuurt Heb alle stekkerverbindingen al gecontroleerd en ingevet met contactvet.
Help.
:(
groeten
Frans

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: knipperlichten

za feb 11, 2006 22:12

Kan het je schakelaar aan het stuur niet zijn?

alfa75henkie

za feb 11, 2006 22:30

Daar heb ik al een andere op aangesloten gehad, deze heeft altijd gewerkt
en deed het nu ook niet. Ik weet niet of deze een apart relais heeft voor de knipper
lichten en voor de alarmlichten. Alarmlichten doen het nl wel.

33 Imola

zo feb 12, 2006 00:32

Zover ik weet heeft de 33 wel voor beide een relais maar weet niet hoe dat zit bij de 75, je kan het altijd proberen en neem wel een nieuw relais!

Ronald

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 12, 2006 23:06

Zal ik jou eens wat vertellen: hett licht aan de schakelaar van de alarmlichten. :o Zet de richtingaanwijzer eens aan en druk dan zachtjes op de schakelaar van de alarmlichten. :arrow: ze doen het, denk ik. heb ik namelijk al eens meegemaakt. Probeer dus een alarmlichtschakelaar met goede staat van dienst te scoren. :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 17, 2006 00:59

En krijgen we nog te horen wat het was??? :-s

Ik ben wel benieuwd eigenlijk. :o En als ik ongelijk heb hoor ik het ook graag hoor! :wink:
Is in ieder geval aardig om van te leren, ook voor anderen. :idea:

alfa75henkie

vr feb 17, 2006 18:20

Hoi, bedankt voor de berichtjes maar heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden, heb het halve dashboard al uit elkaar gehad, draadboom gevolgd, maar niets kunnen vinden. Ander relais erin gezet, hielp ook niet, twijfel er wel aan of deze wel de goeie
was, dus morgen van een andere alfa 75 er een proberen. Alarmlichtschakelaar ook niets aan kunnen ontdekken. Ik wordt ondertussen wel een beetje gek van de electronica van de 75 maar blijf hoopvol.
Daarna de schakelaars van de mistlampen en achterruitverwarming nog nakijken, de lampjes en contacten nakijken.
Als ik op het ene schakelaartje druk gaat de ander uit. De achtermistlamp werkt alleen als de voormistlampen ook aan staan.
Heel vreemd allemaal.
Toen ik m net had deed alles het perfect, heeft wel altijd binnen gestaan en acht maanden stilgestaan, en nu met vocht buiten
zijn de probleempjes begonnen.
Toch gaat die niet weg want het rijdt wel erg verslavend.
Hopelijk vind ik morgen het probleem en zal ik het direct hier aan jullie laten weten.

Groeten
:D 75

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: knipperlichten

ma feb 20, 2006 18:23

De achtermistlamp werkt alleen als de voormistlampen ook aan staan.
Heel vreemd allemaal.
Is bij de mijne ook, vind ik ook vreemd, maar is wel normaal. :o
Hopelijk vind ik morgen het probleem en zal ik het direct hier aan jullie laten weten.

Groeten
:D 75
:-s

p.s. aan die alarmlichtschakelaar hoef je echt niets te zien hoor, gewoon proberen wat ik al eerder aangaf! :twisted:

:wink: :wink:

zucht.

alfa75henkie

ma feb 20, 2006 19:37

Je had inderdaad gelijk allesandro, toch de alarmlichtenschakelaar, eerder al een andere erop gehad, maar was
blijkbaar ook stuk. Deze doet het wel gelukkig. Alles werkt nu eindelijk, heb ik nu alleen niet veel meer te sleutelen.

Bedankt :D

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: knipperlichten

ma feb 20, 2006 20:47

Je had inderdaad gelijk allesandro, toch de alarmlichtenschakelaar, eerder al een andere erop gehad, maar was
blijkbaar ook stuk. Deze doet het wel gelukkig. Alles werkt nu eindelijk, heb ik nu alleen niet veel meer te sleutelen.

Bedankt :D
\:D/ :whistle:

Mocht je je echt vervelen, ik heb nog zat te sleutelen hiero! :wink: :biggrin:

alfa75henkie

ma feb 20, 2006 21:17

JaJa, ik dat het volgende project een ander motorblok in mn 75 word. Heb m een paar maanden geleden gekocht maar op
de dynobank bleek dat er een 2.5 ltr v6 in zat ipv een 3 liter. op kenteken is het een 3.0 america. Blok loopt verder goed, lust wel wat olie. Auto is verder gelukkig roestvrij (import 1995) toch liever een 3.0 v6.

Terug naar “Algemene Technische vragen”