Pagina 1 van 1
koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 07:40
door mafkees
gisteren een fluitend geluid bij het intrappen van de koppeling, was daarna weer weg
vanmorgen vroeg weer starten, krijg heb bijna niet in zn 1e versnelling, met een hoop tanden poetsen, auto stinkt ook behoorlijk.....
zelf denk ik aan een kapotte drukgroep, maar wat gaat dat geintje dan kosten, dit is iets wat ik zelf helaas niet kan......
RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 08:34
door Huib
En als je even pompt met het koppelingspedaal?
RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 09:17
door mafkees
nog niet geprobeert, maar het is niet de hulp koppelingscilinder er er is nog genoeg vloeistof aanwezig
RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 15:54
door Speeder
Het is duidelijk dat je koppeling niet goed meet ontkoppeld. Het lijkt me heel sterk dat je drukgroep 'ineens' kapot is. Bovendien, ook al is je drukgroep wat brakjes: dan zou hij alsnog wel moeten ontkoppelen...
RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 16:13
door Tim_33
Maar hoe voelt je pedaal aan? Ik heb eens hetzelfde gehad, idd, koppelingcilinder lek en dan krijg je em natuurlijk nooiit in ze versnelling.
Re: RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 16:49
door Alessandro
Het is duidelijk dat je koppeling niet goed meet ontkoppeld. Het lijkt me heel sterk dat je drukgroep 'ineens' kapot is. Bovendien, ook al is je drukgroep wat brakjes: dan zou hij alsnog wel moeten ontkoppelen...
komt bij boxertjes toch echt voor........het druklager slijt bij deze koppelingen in op de diafragmaveren van de drukgroep en eens............gaat ie er door!
Maar lekke koppelingscilinder kan ook hoor, ondanks dat er nog voldoende vloestof in het reservoir zit! (in dit geval, tot boven het slangetje dus) Heb ik pas nog meegemaakt.

Re: RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 22:03
door Speeder
Het is duidelijk dat je koppeling niet goed meet ontkoppeld. Het lijkt me heel sterk dat je drukgroep 'ineens' kapot is. Bovendien, ook al is je drukgroep wat brakjes: dan zou hij alsnog wel moeten ontkoppelen...
komt bij boxertjes toch echt voor........het druklager slijt bij deze koppelingen in op de diafragmaveren van de drukgroep en eens............gaat ie er door!
Maar lekke koppelingscilinder kan ook hoor, ondanks dat er nog voldoende vloestof in het reservoir zit! (in dit geval, tot boven het slangetje dus) Heb ik pas nog meegemaakt.

Jajoh? Extreem zeg! Gewoon er doorheen slijten...
Greetz
Speeder
RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: di feb 21, 2006 22:17
door mafkees
je hoort ook van alles als je de koppeling intrapt, maakt een vreemd geluid......
Re: RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: do feb 23, 2006 14:47
door Alessandro
je hoort ook van alles als je de koppeling intrapt, maakt een vreemd geluid......
Klinkkt als.................... diafragmaveertjes doorgesleten/ afgebroken dus.

RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: do feb 23, 2006 17:04
door Daan 33
Als het zijn drukgroep is , is het dan zoveel werk om deze zelf te vervangen?? volgens mij valt het wel mee de bak zit achter het blok en niet zoals tegenwoordig bij bijna elke voorwielaandrijver ernaast. heb de drukgroep van mij A112 weleens vervangen en daar zit de versnellingsbak naast het blok en dat was redelijk te doen.
gr D
RE: koppeling en versnellingsbak problemen 33
Geplaatst: do feb 23, 2006 17:23
door Alessandro
Hij geeft toch zelf aan dat hij dat niet kan/ niet ziet zitten.
Anyway: 'live' kan iedere monteur jou zo vertellen of het in het hydrolische gedeelte zit, of idd in de drukgroep. Dat verschil hoor je echt wel! Bovendien kun je de slag van de koppelingcilinder gewoon zien, dus als het dan nog niet helder is....................
Wat gaat het kosten?

Vervanging van een hoofd en/ of hulpkoppelingcilinder zal goedkoper zijn dan het vervangen van de koppeling/ drukgroep.
