Die speling zit m' volgens mij in het mechanisch gedeelte niet in het hydraulisch zo op het oog gezien.
Ik heb net even nog de nokkenas bekeken en lijkt erop dat het in het hydraulische stelmechanisme zit. (Lastig te zien, je hem moeten strippen om het echt eruit op te kunnen maken.) En dan geloof ik wel in het eruit drukken van de speling door de druk, misschien iemand een fatsoendelijk plaatje van de werking?
Ps Een goede olie film zorg ook wel voor demping en kan slijtage goed tegengaan.
Wat betreft de constructie, veel merken maken gebruik van oliodruk..
Ik vind het een beetje vreemde constructie. Het werkt op de oliedruk van de smering. En die druk is zeer variabel door toerental, olietemperatuur etc.
Normaal zijn hydraulisch gestuurde systemen erg robuust echter dan worden ze wel door een specifieke pomp van druk voorzien.
Heef ook al eens iemand geexperimenteerd met de nokkenas een aantal graden vroeger te zetten bij een TS
Ik weet wel dat bij de uitlaatnok er bijzonder weinig ruimte is voor vervroeging, maar die zou je eerder later willen stellen, voor wat meer punch bij hogere rpm's?