zo feb 26, 2006 16:12
Gisteren heb ik allebei mijn veerpoten van voren bij mijn 33 vervangen voor twee tweedehands poten. Ik heb alleen de poten vervangen en niet de lagers omdat deze nog geen klachten gaven. Nu blijkt dat na een proefrit, dat de linkerpoot een bonkend geluid geeft bij het inveren. Naar mijn weten is alles gewoon goed gemonteerd. Alle bevestigingsbouten zijn goed aangedraaid en gecontroleerd, en de veer zit goed in de schotels. Weet iemand wat dit kan zijn? Vooral bij diepe putten of bij drempels is het geluid goed te horen. Hij stuurt verder wel goed en geeft geen bijgeluiden bij het sturen, dus naar mijn idee is het lager gewoon goed. De schokdemping lijkt in orde te zijn, als hij inveert staat hij na 1 keer veren weer keurig stil, alleen hoor je bij flink inveren dus dat bonkende geluid. Wie weet er wat dit kan zijn? Alvast bedankt.
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad