hvdtweel

slecht lopende/rokende 146

do mar 02, 2006 17:00

Hoi,

ik ben met de alfa romeo 164 1.9 TD van de overbuurman bezig. als je deze start, loopt hij amper en slaat steeds uit. als je hem 1 keer aan de loop hebt, reageert hij helemaal niet op het gas. pas na het gas 15 seconden vast te houden komt de motor op gang. heel veel blauwe rook en loopt nog niet geweldig. het rijd ook schokkerig. op school zijnden ze een kapotte luchtmassameter maar deze zit er volgens mij niet in. iemand een id wat het kan zijn? de verstuivers en gloeibougies zijn goed (getest)

Groeten Hans

mafkees

RE: slecht lopende/rokende 146

do mar 02, 2006 18:08

geen lmm?? das dan ook nieuw :lol:

hvdtweel

Re: RE: slecht lopende/rokende 146

do mar 02, 2006 21:14

geen lmm?? das dan ook nieuw :lol:
waar zit zown ding bij een 146 1.9td dan??

esvida
Advanced Member
Advanced Member

RE: slecht lopende/rokende 146

do mar 02, 2006 23:37

hallo het euvel wat je op geeft heb ik laatst nog bij een lancia kappa td opgelost die had de brandstof voorverwarming stuk die zit op de voet waar het dieselbrandstoffilter opgeschroefd zit volgens mij heeft de jtd die ook controleerd dat maar eens b de kappa was er mee gemaakt.

hvdtweel

Re: RE: slecht lopende/rokende 146

vr mar 03, 2006 10:24

hallo het euvel wat je op geeft heb ik laatst nog bij een lancia kappa td opgelost die had de brandstof voorverwarming stuk die zit op de voet waar het dieselbrandstoffilter opgeschroefd zit volgens mij heeft de jtd die ook controleerd dat maar eens b de kappa was er mee gemaakt.
het is geen jtd trouwens maar eeng ewone 1.9 td. maar ik zou er eens naar gaan kijken. is er een manier om dit te voorverwarmingssysteem te controleren??

Groeten Hans

Terug naar “Algemene Technische vragen”