Pagina 1 van 1
gaten in de bodemplaat
Geplaatst: ma mar 13, 2006 10:04
door jhereijgers
De vraag moet al eerder gesteld zijn, maar ik kan het antwoord nergens vinden: waarvoor zijn de 4 grote ronde gaten (nee, geen roest

) in de bodemplaat bij vrijwel alle auto's?
groeten,
Jan
RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: ma mar 13, 2006 10:06
door Mobster
Als het chassis in een zink- of verbak gedompeld wordt moet het overtollige toch weg kunnen hé

RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: ma mar 13, 2006 10:22
door jhereijgers
dus bij restauratie kan ik ze beter dichtlassen? Dan komt er nl. ook geen roest meer...
Re: RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: ma mar 13, 2006 11:49
door giulia-tom
dus bij restauratie kan ik ze beter dichtlassen? Dan komt er nl. ook geen roest meer...
Die gaten zijn afgedicht door doppen.....waarom zou je? Schoonmaken in de roestprotectie zetten en dichtmaken met de dop....zodat het ertussenuit wordt geperst, komt er ook geen vocht tussen.
Misschien handig als je ooit (hoop het niet) lekkage krijgt?
RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: ma mar 13, 2006 13:15
door Carabinieri
Je kunt ze nu gerust dichtlassen, zoals Mobster al aan gaf hebben ze nu geen functie meer. Persoonlijk zou ik ze met nieuwe rubbers afdichten, wanneer ze dicht zijn geeft het altijd een indruk van dat er aan de bodemplaat is gerommeld. Mocht je de auto nu dagelijks gaan gebruiken, dan zou ik het misschien ook overwegen.
Hoe orgineler hoe mooier vind ik vaak, maar ik heb ze niet opnieuw geboord in mijn nieuwe reservewielbak.

RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: ma mar 13, 2006 16:00
door jhereijgers
bedankt voor de reacties ik zal hem origineel houden, dus alles goed schoonmaken en de dopjes er terug in!
groeten,
Jan
Re: RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: di mar 14, 2006 21:33
door psillen
bedankt voor de reacties ik zal hem origineel houden, dus alles goed schoonmaken en de dopjes er terug in!
groeten,
Jan
Juist, en zo hoort het

RE: gaten in de bodemplaat
Geplaatst: di mar 14, 2006 23:07
door Knopjes
Volgens mij dienen ze ook als ijkpunten, om te controleren of de auto nog recht is, bij een eventuele schade.