Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

(on)duidelijkheid Squadra Italia regelement leidingen

di mar 21, 2006 16:03

Aangezien ik mee wil doen aan SI moet ook mijn auto op alle punten voldoen aan de regelementen van de DNRT. Allemaal geen punt, behalve op het gebied van leidingen in het compartiment.

er staat:
Artikel 19 - Leidingen en kabels
Deze dienen van deugdelijk materiaal en in goede staat te zijn. Onder meer: leidingen die brandstof of hydraulische vloeistof bevatten mogen door het inzittenden compartiment lopen, maar zonder enige koppeling, uitgezonderd bij de brandschotten, overeenkomstig de FIA voorschriften. (ASJ 2006 pp. 514. Leidingen die koelwater of smeerolie bevatten moeten zich buiten het inzittende compartiment bevinden, of met een lekvrij omhulsel van het inzittenden compartiment zijn afgeschermd.
Dus: Standaard benzineleidingen van een 75 TS zijn toegestaan. MAAR: Hoe moet dat met de remleidingen? Ik heb een hydraulische handrem EN een verstelbare drukregelaar naar de achterremmen, daar zitten dus koppelingen aan (duh). Wie weet wat er mag en wat niet mag?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Atte
Member
Member

RE: (on)duidelijkheid Squadra Italia regelement leidingen

di mar 21, 2006 17:10

FIA-reglement, annex 'J' artikel 253, lid 3.2 maakt een uitzondering voor rem- en koppelingsleidingen. Het gaat dus met name om brandstof- en smeerolieleidingen.

Andretti Molletti

di mar 21, 2006 17:10

JA!
Die is leuk!!
Alle fia auto's hebben dat, een remdrukregelaar in het inzittende compartiment.. Nou kan je ze zo monteren dat de aansluitingen onder de bodemplaat wegvallen, maar ik ken er zat die dat niet hebben.. zie het maar als aansluitingen en niet als koppelingen.. ik weet zeker dat men daar niet op afkeurt..
AS 2 april zal ik het met de keurmeesters eens overleggen.
Ik heb zelf de brandstofleidingen ook nog door het inzittende compartiment lopen.. maar daar het kunstofleidingen zijn ga ik ze zodra er budget is wel vervangen door staal omvlochten of onder de auto leggen...maar dat is eigen keus..

Atte
Member
Member

di mar 21, 2006 17:26

Maak je niet druk. Kijk nu eerst eens op www.fia.com Daar is onder motorsport - regulations een PDF met artikel 253 opgenomen.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

di mar 21, 2006 17:47

Kijk, dat is duidelijk. Ik wilde niet voor verrassingen komen te staan als ik 's ochtends bij de technische keuring kom. Helaas kan ik er 2 april a.s. niet bij zijn omdat ik nog een stoel en een pak aan moet schaffen, maar op Zolder of op 11 juni op Zandvoort ben ik erbij!
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

TurboMarc
Guru
Guru

di mar 21, 2006 18:38

Dennis,

De eerste keer dat ik met mijn standaard brandstofleidingen op de keuring kwam, werd mij geadviseerd het voor de volgende race in orde te maken (werd dus niet afgekeurd, die ene keer) Vervolgens heb ik de leidingen vervangen door staalomvlochten. Wel aan de binnenkant van de auto. (alles wat onder de auto hangt kan sneller stukgaan, kerbstone, grindbak etc.) Mooiste is pomp in de kofferbak en leidingen binnendoor (mits ze maar van één stuk zijn, dus niet verlengen etc..)

Marc
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do mar 23, 2006 20:07

dennis, ik heb wel een pak en stoel die je kan lenen, kun je rijden!!!!!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 24, 2006 10:03

Ha Rik,

Bedankt voor je aanbod, maar om die auto klaar te krijgen volgens het regelement moet ik nog een hoop werk verzetten. Daarnaast is mijn licentie ook nog niet binnen. Eerst die auto helemaal op punt zetten en dan meedoen. Beter voor mezelf, anders ben ik volgende week een zombie omdat die auto af moest. Maar ik kom wel kijken natuurlijk!

En Rik, hoe is het met jouw plannen om mee te doen?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr mar 24, 2006 20:54

Vandaag bezig geweest met een nogal ingewikkelde kooi in de bert te lepelen....... 8 punts, met doorloop naar voorwielophanging enz..

8)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”