Pagina 1 van 1

Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 09:03
door Pqueres
Ik wil de kop van mij 75 1.8 Imola schoonmaken vooral de kleppen ontkolen en de aanslag verwijderen, wie kan mij vertellen hoe en met welk gereedschap ik dit het best kan doen.

Gr. Patrick

RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 10:15
door Gerrets
Gebruik eerst eens de zoekfunctie hier staat namelijk al een heel boek over beschreven op dit forum.

gr Tom

RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 11:34
door Speeder
Het mooiste is om de cilinderkop te demonteren (kleppen en nokkenassen etc eruit) en dan alles los te stralen. Vervolgens de onderdelen even door de spoelbank en weer monteren. Een reviseur heeft hier de gereedschappen wel voor staan.
Koolaanslag is doorgaans moeilijk te verwijderen. Een beun manier zou een borsteltje op een boormachine kunnen zijn en daar de kleppen met schoonborstelen...maar daar heb je je cilinderkop nog niet meer schoon.

RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 11:52
door Pqueres
Zoekfunctie heb ik al geprobeerd maar kon het niet vinden, kop hoeft niet tot in de perfectie schoon maar nou hij er toch al af ligt kan het geen kwaad om hetgene wat er aan aanslag ed op zit er af te halen dacht ik zo.

Misschien is het ook wel handig om van die handige topics als sticky of zoals bij alfagtv6.com als handleiding vast te leggen in het forum of op de site.

Gr. Patrick

Re: RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 12:50
door Speeder
Zoekfunctie heb ik al geprobeerd maar kon het niet vinden, kop hoeft niet tot in de perfectie schoon maar nou hij er toch al af ligt kan het geen kwaad om hetgene wat er aan aanslag ed op zit er af te halen dacht ik zo.

Misschien is het ook wel handig om van die handige topics als sticky of zoals bij alfagtv6.com als handleiding vast te leggen in het forum of op de site.

Gr. Patrick
Om je kleppen goed schoon te krijgen moet je ze er zowiezo uit halen. Ik hoop dat je daar de nodige gereedschappen voor hebt (zo'n beugel etc.). Dan zou je ze professories met een zacht borsteltje op de boormachine schoon kunnen maken...

RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 13:14
door bralfa
Kop stralen :shock: :shock: Ik hoop dat je op de buitenkant doelt....

Koolaanslag op de kleppen kun je ook goed verwijderen door de kleppen in je boormachine in te spannen en dan met een zaagje schrapen...

Gedemonteerde kop kun je goed schoon krijgen in de vaatwasser... Eerst ff inspuiten met ontvetter en schoon is tie

RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 16:40
door Pqueres
Kijk daar heb ik wat aan praktische tips, nadat ik van het weekend een lasapparaat en nog een auto ga halen ga ik er mee aan de slag.

Gr. Patrick

Re: RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: do mei 04, 2006 17:26
door Speeder
Kop stralen :shock: :shock: Ik hoop dat je op de buitenkant doelt....

Koolaanslag op de kleppen kun je ook goed verwijderen door de kleppen in je boormachine in te spannen en dan met een zaagje schrapen...

Gedemonteerde kop kun je goed schoon krijgen in de vaatwasser... Eerst ff inspuiten met ontvetter en schoon is tie
Cilinderkoppen stralen ze ook gewoon schoon hoor, evenals de losse kleppen. Je denkt toch niet dat een reviseur dat met de hand schoon gaat lopen krassen? Pas trouwens wel op met dat zaagje! Ik vind het nogal tricky, stel dat je krassen in je kleppen trekt....

RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: vr mei 05, 2006 09:14
door giulialex
De poorten schoonstralen is tricky... je mag de klepgeleiders niet aan de binnenkant raken lijkt me. Klein borsteltje op de dremel werkt fantastisch. daarmee kun je ook de kleppen te lijf gaan....alhoewel je die weer prima kan stralen (wederom niet al te lang dat straalpistool op de steel van de klep. na stralen even met 800 of fijner schuurpapier polijsten).

Leuke klus voor 't weekend...

Re: RE: Kop schoonmaken

Geplaatst: vr mei 05, 2006 17:51
door Speeder
De poorten schoonstralen is tricky... je mag de klepgeleiders niet aan de binnenkant raken lijkt me. Klein borsteltje op de dremel werkt fantastisch. daarmee kun je ook de kleppen te lijf gaan....alhoewel je die weer prima kan stralen (wederom niet al te lang dat straalpistool op de steel van de klep. na stralen even met 800 of fijner schuurpapier polijsten).

Leuke klus voor 't weekend...
Voor de klepsteel en klepgelijders moet je inderdaad oppassen. Daarom vind ik krassen met een boortje langs de klep en klepsteel nogal tricky. Bij het stralen van de kop stralen ze ook niet op de klepgeleiders, daar zit natuurlijk ook niet echt die koolaanslag...