Pagina 1 van 2

Uitlaat 75V6

Geplaatst: zo sep 24, 2006 13:49
door Alfaduce
Hoi,

kan iemand mij vertellen wat de ideale diameter is van een uitlaat voor deze alfa. Ik wil zelf een rvs uitlaat gaan maken, en wil dus weten wat de beste diameter is. Weet toevallig ook iemand een goed adres om rvs te verkrijgen geschikt voor een uitlaat?

Bedankt,

Patrick

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: zo sep 24, 2006 14:09
door giulia-tom
DEZE bijvoorbeeld, zij maken oa uitlaten op maat dus hebben zij het benodigde materiaal in alle maten en uitvoeringen.[/url]

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: zo sep 24, 2006 23:11
door hans2600
Vergeet het RVS verhaal en neem de CSC zonder middendemper is een verschil van minimaal 600 euro en hij is geweldig!!!
Neem je vrouw (als je die hebt) mee naar een leuk italiaantje en steek de andere 500 euro in andere Alfa onderdeeltjes!! :P :P :P

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: zo sep 24, 2006 23:52
door ravado
min. 56mm........

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: zo sep 24, 2006 23:52
door panzerfrans
Gebruik in ieder geval geen RVS voor het eerste stuk (uitlaaspruitstuk en bochten), RVS geleid namelijk slecht warmte, wat dus niet best is voor de cilinderkoppen.

Groeten, Frans.

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: ma sep 25, 2006 23:27
door Alfaduce
Maarre hoe zit dat dan met de RVS spruitstukken die EPS aanbied?

CSC heb ik nu, gedeeltelijk. Ik heb een paar jaar geleden bij EPS een RVS stuk laten maken ipv de kat. Vervolgens CSC pijp en 1 achterdemper van CSC. Maar het blijft leuk om beetje bezig te blijven. En als je dan alleen materiaal moeten kopen is het alleen al leuk als uitdaging.

Bedankt voor de reacties

Patrick

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: di sep 26, 2006 13:23
door Hansman
het ligt er ook maar net aan wat voor RVS je gebruikt. Sommige soorten hebben andere eigenschappen met betrekking tot het uitzetten (kromtrekken). Bijvoorbeeld RVS 321 heeft bepaalde toevoegingen waardoor bij langdurige blootstelling aan hoge temperaturen het minder snel scheurt, maar kost dan ook aanzienlijk bedrag per meter, om maar te zwijgen over een paar lasbochtjes.
Een vriend van mij maakt zijn spruitstukken zelf van dit materiaal maar dat is voor een turbomotor. (weet niet of dat nog wat uitmaakt naar mijn weten niet). Hij heeft verder geen problemen dat de warmte zijn kop aantast.

Er is ook van die isolatieband te koop die je om het spruitstuk kan wikkelen die ervoor zorgt dat de temperatuur onder de kap aanzienlijk daalt.

Hoe wil je het gaan lassen trouwens ?

mvg Hans

Re: RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: di sep 26, 2006 15:43
door panzerfrans
Maarre hoe zit dat dan met de RVS spruitstukken die EPS aanbied?
Geen idee, ik weet alleen dat RVS warmte aanzienlijk slechter afvoert dan gewoon staal, en dat als gevolg de cillinderkoppen heter zullen worden dan normaal gebruikelijk is.
Ik weet dat een Nord daar kapot van kan gaan, in hoeverre de V6 hier al dan niet beter tegen bestand is heb ik geen ervaring mee, maar ik zou het risico gewoon niet nemen.

Waarom wil je eigenlijk ook het eerste stuk van RVS maken?
Doorroesten doet dat namelijk toch nooit.

Groeten, Frans.

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: wo sep 27, 2006 21:46
door Alfaduce
Als het allemaal een beetje te doen is lijkt het me leuk om een complete van RVS te maken. En de prijs moet ook beetje redelijk blijven. Anders zal het een spruitstuk van staal moeten worden.
Gelukkig heb ik een goede kennis die ervaring heeft met het lassen van alle materiaal soorten, die precies weet hoe die wat moet lassen.
Maar dit is een van de projecten van een complete strip-en opbouw van de 75

Re: RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: wo sep 27, 2006 23:15
door panzerfrans
Als het allemaal een beetje te doen is lijkt het me leuk om een complete van RVS te maken. En de prijs moet ook beetje redelijk blijven. Anders zal het een spruitstuk van staal moeten worden.
Gelukkig heb ik een goede kennis die ervaring heeft met het lassen van alle materiaal soorten, die precies weet hoe die wat moet lassen.
Maar dit is een van de projecten van een complete strip-en opbouw van de 75
Ik neem aan dat je weet dat het uitlaatspruitstuk een hele grote invloed op het lopen van de motor heeft?
Is, in tegenstelling tot de rest van wat er aan pijpen en potten onder je auto hangt, niet iets wat je zo maar even van wat stukken pijp aan elkaar bakt.

Groeten, Frans.

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: do sep 28, 2006 12:28
door kai
Die Spruitstukken van EPS zijn immitaties van CSC spruitstukken dacht ik.

Ik heb echt heel goede ervaringen met CSC. En wil ze ook echt aanraden.
Zou wel alle dempers plaatsen omdat ik persoonlijk niet van dat gebrom houd.

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: do sep 28, 2006 23:26
door Alfaduce
Ja, ik was al zover dat de spruitstukken wel met een bepaalde nauwkeurigheid aan gelijke lengtes en vloeiende doorsctroming de beste werking geven.
Heb ondertussen bij EPS geinformeerd, komt op een 15 tot 1800 euro voor alleen de spruitstukken. Dan zou CSC toch een stuk gunstiger uitkomen :D

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: do sep 28, 2006 23:29
door yuri 75 V6
Ik heb me laten vertellen dat de CSC spruitstukken nog wel eens willen afscheuren. Let wel: ik heb het niet zelf ervaren en zeg niet dat het zo IS, maar misschien weet iemand hier meer over?

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: do sep 28, 2006 23:36
door Alfaduce
Alleen een klein obstakel voor mij is dat als ik de CSC spruitstukken zou gebruiken, ik twee pijpen heb daar waar ik nu van twee in een ga waar de lamda sensor zit. Ik geloof dat ie bij een Motronic te overbruggen is, maar bij een Jetronic........?
Misschien kan de sensor in 1 van de 2 pijpen, maar dat weet ik dus niet

RE: Uitlaat 75V6

Geplaatst: vr sep 29, 2006 08:51
door Aikon1694
Ik heb ook CSC spruitstukken met deze flexibele delen. Nu is de mijne bij de flexibele delen een kleine 7 maal lek geweest. Dan moet je elke keer 1 kant geheel vervangen dat is redelijk veel werk. Gelukkig werd dit steeds gedaan onder garantie maar op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik ze heb laten vervangen door een vaste pijp ipv flexibel stuk.

Ook ik heb op mijn 75 America (inmiddels had) een jetronic systeem en dit werkte wel met dez lamda sensor.
Zal de foto's eens opsnorren op mijn site..
http://www.koldijk.com/car/uitlaat/