Ik heb alle achteras rubbers van de T-Bar vervangen door de paarse powerflex "rubbers", terwijl ik al met Montreal rubbers reed. De achterzijde voelt nu echt nog merkbaar strakker aan. Gewoon een aanrader dus.
Heb je ook powerflex bussen in je draagarmen gemonteerd? Ik moet het nog vervangen en twijfel nog tussen powerflex en normaal rubber. Bij Arese raadden ze me het laatste aan, omdat je anders erg veel last van trillingen kunt krijgen. Iemand ervaring mee?
Is de klus trouwens goed zelf te doen, of heb ik een pers nodig voor de draagarmbussen?
In draagarmen idd GEEN powerflexen. Het haalt daarin ook niet zoveel uit, uitgaande van frisse ruybbers tenminste. Juist uit een goed gefixeerde T-Bar haal je de meeste winst en is het kwispelen geheel exit.
Voor racerij zou ik ook de draagarmen doen, maar het effect hiervan zal niet zo groot zijn.IDD ivm trillingen maar dat maakt daar niks uit.
Om de bovenste bussen van de T-Bar te vervangen ( aan het chassis) heb je wel een pers nodig om de oude rubbers en bussen te verwijderen. Voor montage kun je volstaan met een moker en een passende dop of bus.
Raadpleeg even op
T-bar rubbers 105, daar staat hoe je de rubbers uit de bussen kunt halen.
Oh ja: Bij montage de t-bar deze goed opsluiten met vulplaten en ook nieuwe kunsstof ringen monteren, waardoor de zijdelingse speling nagenoeg -0- wordt.