Pagina 1 van 1

Polyurethaan bussen

Geplaatst: vr mar 18, 2005 20:22
door Romeo
Gewaardeerd forum:
Wie heeft (goede of minder goede) ervaringen met polyurethaan bussen i.p.v. de standaard rubbers, of i.p.v. uniballs?
Ik heb een 75 TS waarbij de voorste reactiearmrubbers vervangen moeten worden en ben ook benieuwd naar ervaringen met andere Alfa's (156 bijvoorbeeld)

Cordiali saluti,

Mario Karsijns

RE: Polyurethaan bussen

Geplaatst: za mar 19, 2005 12:25
door AlfettaOwner
Over een weekje of 4 kan ik je hier meer over vertellen.
Tegen die tijd gaat mijn Alfetta de straat op met de nieuwe polyurethaan bussen eronder.
Ik verwacht in ieder geval dat de auto scherper zal sturen en meer direct reageert op stuur bewegingen. :driving:

RE: Polyurethaan bussen

Geplaatst: za mar 19, 2005 12:58
door @lfa@lgra
Ik heb alle achteras rubbers van de T-Bar vervangen door de paarse powerflex "rubbers", terwijl ik al met Montreal rubbers reed. De achterzijde voelt nu echt nog merkbaar strakker aan. Gewoon een aanrader dus.

Re: RE: Polyurethaan bussen

Geplaatst: zo mar 20, 2005 16:54
door Kabouter
Ik heb alle achteras rubbers van de T-Bar vervangen door de paarse powerflex "rubbers", terwijl ik al met Montreal rubbers reed. De achterzijde voelt nu echt nog merkbaar strakker aan. Gewoon een aanrader dus.
Heb je ook powerflex bussen in je draagarmen gemonteerd? Ik moet het nog vervangen en twijfel nog tussen powerflex en normaal rubber. Bij Arese raadden ze me het laatste aan, omdat je anders erg veel last van trillingen kunt krijgen. Iemand ervaring mee?

Is de klus trouwens goed zelf te doen, of heb ik een pers nodig voor de draagarmbussen?

RE: Polyurethaan bussen

Geplaatst: zo mar 20, 2005 18:39
door vV
Ik heb nu al zo`n 40.000 km powerflex in de draagarmbussen. (de voorste liggen er nu overigens wel uit...)
Wanneer de rest goed is geen probleem voor trillingen en zo..
DUs alles goed in balans (wielen, aandrijfas).

Is er iets niet goed, krijg je dat inderdaad sterker door. Anderszijds krijg je dus eerder bericht van je auto dat het niet goed gaat.

Persoonlijk houd ik wel van een wat strakkere wielophanging. Maar dat is persoonlijk.

Re: RE: Polyurethaan bussen

Geplaatst: zo mar 20, 2005 19:15
door @lfa@lgra
Ik heb alle achteras rubbers van de T-Bar vervangen door de paarse powerflex "rubbers", terwijl ik al met Montreal rubbers reed. De achterzijde voelt nu echt nog merkbaar strakker aan. Gewoon een aanrader dus.
Heb je ook powerflex bussen in je draagarmen gemonteerd? Ik moet het nog vervangen en twijfel nog tussen powerflex en normaal rubber. Bij Arese raadden ze me het laatste aan, omdat je anders erg veel last van trillingen kunt krijgen. Iemand ervaring mee?

Is de klus trouwens goed zelf te doen, of heb ik een pers nodig voor de draagarmbussen?
In draagarmen idd GEEN powerflexen. Het haalt daarin ook niet zoveel uit, uitgaande van frisse ruybbers tenminste. Juist uit een goed gefixeerde T-Bar haal je de meeste winst en is het kwispelen geheel exit.

Voor racerij zou ik ook de draagarmen doen, maar het effect hiervan zal niet zo groot zijn.IDD ivm trillingen maar dat maakt daar niks uit.

Om de bovenste bussen van de T-Bar te vervangen ( aan het chassis) heb je wel een pers nodig om de oude rubbers en bussen te verwijderen. Voor montage kun je volstaan met een moker en een passende dop of bus.

Raadpleeg even op T-bar rubbers 105, daar staat hoe je de rubbers uit de bussen kunt halen. :wink:

Oh ja: Bij montage de t-bar deze goed opsluiten met vulplaten en ook nieuwe kunsstof ringen monteren, waardoor de zijdelingse speling nagenoeg -0- wordt.