StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

Revisie remklauw ATE

zo mar 04, 2007 17:20

Ik heb dit weekend beide remklauwen achteraan gereviseerd (ATE) van mijn Giulia.
Hierbij zijn de klauwhelften gescheiden (ja, sommigen zeggen dat je dit niet mag of kan,vanwege de rubber seals tussenin) maar heb dit toch gedaan. :P
Het vervangen van de seals was geen probleem maar bij demontage van de zuiger was enig gewrik nodig.
Is het normaal dat de klauwen er moeilijk uitgingen en dat ik ze er echt weer met enige kracht moest induwen?
Ik heb speciale remvet gebruikt bij montage. Er zaten ook geen beschadigingen op de zuigers.
Het is niet dat de zuiger de geklemd zit in cylinder maar volgens mij geeft de centerpin (geleider) de nodige weerstand.
Doe ik iets verkeerd? :?
Grtz
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Revisie remklauw ATE

ma mar 05, 2007 19:03

Dat de zuiger zwaar gaat tijdens het monteren is normaal. De toleranties zijn erg klein. En dat nieuwe afdichtrubbertje zal meer weerstand bieden.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Revisie remklauw ATE

ma mar 05, 2007 20:24

Die "geleidepennen" in de achterste remzuigers van de 105 hebben ook deels tot taak om de remzuigers iets terug te trekken. Hetzelfde doel dus als de afdichtring in de klauw. Mede hierdoor gaan deze remzuigers altijd wat zwaarder dan de remklauwen ad voorzijde. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”