Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

stuurhuis 33: onbekrachtigd vs bekrachtigd, past dat?

di mar 13, 2007 13:55

Is de stofhoes voor een bekrachtigd stuurhuis te gebruiken voor een onbekrachtigd stuurhuis? En mag je de hoezen met een slangklem vastzetten ipv die dunne klemmtjes ivm met APK?

Groet,
steven
Laatst gewijzigd door Steven 33 op wo mei 23, 2007 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: stofhoes stuurhuis 33

di mar 13, 2007 16:22

steven, de enigste eis voor de apk is dat de hoes stofdicht afdicht.
je kunt ze ook vasttrekken met tay- raps (of hoe je het ook schrijft :wink: )

deconstruction
Newbie
Newbie

di mar 13, 2007 16:25

Op mijn 33 type 3 met stuurbekrachtiging ging een van de hoezen kapot. De nieuwe stofhoes bleek één grote hoes te zijn, die over het hele middendeel van het stuurhuis past. Tevens raadde iedereen mij het vervangen van de hoes / hoezen af, en de dealers kunnen / willen / durven het niet meer. Gelukkig heb ik een mooie tweedehands stuurhuis kunnen vinden. Het vervangen van het stuurhuis is een beetje arbeidsintensief, ziet er dramatisch uit maar is te doen mits je een redelijk werkplek, goed gereedschap en vier soepele handen hebt.
Volgens mij zijn de clips onbelangrijk. Strakgetrokken tiewraps mogen zelfs. Alles moet deugen, volgens de APK-meester.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

di mar 13, 2007 16:37

ok, slangklemmen it is.

@Deconstruction:
Een lange hoes lijkt me vreemd. Waar bevestig je dan de stuurstangen aan? Die stalen pinnen zouden dan door de stofhoes moeten komen en dat is natuurlijk afkeur omdat de stofhoes niet meer dicht is! Hoe zit dan dan? Heb je daar een foto van?

Mijn vraag is of de hoezen van een bekrachtigd huis ook op een onbekrachtigd huis te plaatsen zijn? Het betreft dus lengte van de huis in uitgedraaide positie van het huis en de diameter van de huis.

Iemand?

mafkees

di mar 13, 2007 17:23

ik kan het zo gauw niet meer vinden :cry:

maar...... er zijn tegenwoordig ook zgn plakhoezen :lol:

dat zijn hoezen die in de lengte open zijn en vervolgen een klein stukje overlappen om met speciale lijm het rubber vulcaniseert, dus zit de hoes dicht zonder te moeten sleutelen...

deconstruction
Newbie
Newbie

do mar 15, 2007 10:50

De nieuwe hoes heeft een uitsparing voor de bevestigingen van de pennen.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

RE: stofhoes stuurhuis 33: onbekrachtigd

za mar 17, 2007 11:28

Ik heb het onbekrachtigde huis dus inmiddels uit lkaar, maar hoe krijg ik de linker hoes er nu om, rechts is geen probleem. Ik heb de stuurnaaf al los maar dan is het huis nog steeds te breed om er een hoes overgeen te krijgen. Ik heb het idee dat het huis nog verder uit elkaar moet....maar wil niks kapot maken.

Iemand een idee?

Steven

jef 75
Guru
Guru

za mar 17, 2007 11:40

daar bestaat een speciaal gereedschap voor,je zou er wat vet kunnen aan doen(beter schuiven)

mafkees

Re: RE: stofhoes stuurhuis 33: onbekrachtigd

za mar 17, 2007 13:47

Ik heb het onbekrachtigde huis dus inmiddels uit lkaar, maar hoe krijg ik de linker hoes er nu om, rechts is geen probleem. Ik heb de stuurnaaf al los maar dan is het huis nog steeds te breed om er een hoes overgeen te krijgen. Ik heb het idee dat het huis nog verder uit elkaar moet....maar wil niks kapot maken.

Iemand een idee?

Steven
de draad einden kan je er uitdraaien......

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

za mar 17, 2007 14:04

Iemand een idee?

Steven
de draad einden kan je er uitdraaien......
Zo een vermoeden had ik al maar wist het niet zeker, thanks.
Steven

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 11, 2007 17:29

De draadenden in het onbekrachtigde stuurhuis zitten muurvast en ik wil de boel naturlijk niet slopen. Heeft iemand een tip hoe ik de draadeinden los kan krijgen?

Steven

mafkees

wo apr 11, 2007 21:31

die zitten waarschijnlijk van met loctite, griptang er op en draaien maar, zaten bij mij ook muurvast. :evil:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

do apr 12, 2007 09:45

griptang er op en draaien maar, zaten bij mij ook muurvast. :evil:
Dat heb ik dus al gedaan maar zonder het gewenste resultaat.....Dus krijg je twee draadeinden los die waarschijnlijk met loctitie vastzitten?

Steven

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

za apr 14, 2007 17:35

Ik weet niet waarom, maar vandaag nog een keer met de griptang geprobeerd: 8)

Overal zit een flinke laag vet, met toch best wat vuil ertussen. Waar het nodig is, wil ik het vet weghalen, doe boel schoonmaken en uiteraard opnieuw invetten. Wat voor soort vet is hiervoor te gebruiken? Ik heb wel een flinke pot Kroon lagervet, maar weet niet of dat voor deze toepassing geschikt is? Iemand?

Onderstaand wat fotos voor de mensen met interesse...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slangklemmen gaan trouwens niet passen ben ik bang, de bevestigingsstrip is veel te smal. Toch maar wat oorslangklemmen fixen....

Terug naar “Algemene Technische vragen”