Pagina 1 van 1

verlagen

Geplaatst: di jun 12, 2007 10:37
door quint
hallo
Ik heb een 147 2.0 met ESP nu wil ik hem verlagen maar did kon niet ivm ESP werd mij verteld.
Heeft iemand ervaring met verlaging laat mij het weten AUB.
MVG
Henk

RE: verlagen

Geplaatst: di jun 12, 2007 11:52
door pieter van baalen
Dit systeem verlaagt in belangrijke mate het risico van kantelen of van de weg raken van de auto Door gebruik te maken van sensoren registreert ESP de beweging van het voertuig. Dit zijn onder meer de zijwaartse versnelling en de hoek van het stuurwiel. Een geavanceerd anti-blokkeer-systeem is onderdeel van ESP. Als de auto anders dan normaal reageert, zal het remsysteem automatisch in werking treden. Ieder wiel reageert individueel om de auto te stabiliseren, terwijl de krachtop het aangedreven wiel vermindert.

ligt er dus maar net aan waar deze sensoren zitten maar naar mijn idee kan de auto wel verlaagt worden alleen moeten de sensors hier van op de hoogte zijn.....

weet niet of dit systeem zo simpel is dat wanneer het systeem geresed word deze automatisch zijn positie bebepaald en aan de hand daarvan het systeem laat werken of dat deze werkt met vooraf bepaalde punten.....

dus ja je kan het systeem misschien opnieuw inleren of uit schakelen...... maar als je wilt verlagen moet dit wel gewoon kunnen je moet je alleen wat meer in het syteem verdiepen :wink:

RE: verlagen

Geplaatst: do jun 21, 2007 21:41
door ChickenBoy
Mijn 147 was ook verlaagd, heb daar qua ESP geen nadelen van ondervonden. Alleen die verkeersdrempels... die worden bijna onoverkomenlijke obstakels. :evil:

Re: RE: verlagen

Geplaatst: do jun 21, 2007 21:54
door Peterke
Mijn 147 was ook verlaagd, heb daar qua ESP geen nadelen van ondervonden. Alleen die verkeersdrempels... die worden bijna onoverkomenlijke obstakels. :evil:
Op zich moet dat wel meevallen die verkeersdrempel, een 147 is van onderen gewoon gelijk dus geen uitlaat ofzo die er erg laag onder hangt.

RE: verlagen

Geplaatst: vr jun 22, 2007 22:52
door Andretti Molletti
Als verlagen niet kan dan heb je ook geen marge om een ander merk band te gebruiken, lees andere grip.
De wagenhoogte wordt niet gebruikt voor ESp, alleen de stuuruitslag en het giermoment vd auto.
Beide veranderen niet. Giermoment wordt misschien wel hoger maar treed pas op met hogere snelheden. Daardoor zal het ESP later ingrijpen maar nog steeds op het zelfde moment van uitbreken.
Daarnaast denk ik dat je veel meer wegliggings verandering krijgt door volle achterbak belasting enslechte banden op nat wegdek dan met een verlagingssetje.. dus het ESP heeft een ingebouwde marge die groot genoeg is.

Was de vraag gesteld aan de lokale Alfa dealer soms??


En vraag eens aan de Alfa dealer wat er gebeurt als je een trekhaak koopt, een caravan erachter hangt en je ESP ingrijpt??
:wink:

Re: RE: verlagen

Geplaatst: ma jun 25, 2007 20:06
door Andretti Molletti
En vraag eens aan de Alfa dealer wat er gebeurt als je een trekhaak koopt, een caravan erachter hangt en je ESP ingrijpt??
:wink:
En is tie op vakantie???

;)

RE: verlagen

Geplaatst: ma jun 25, 2007 20:10
door @lfa@lgra
ESP en verlagen bijten elkaar dus helemaal niet. Ik denk dat de dealer ergens heeft gelezen/gehoord (en dat is ook zo) dat mechanisch geregelde remdrukbegrenzers wel anders werken bij verlaging. (en dus opnieuw moeten worden ingesteld :!: )
Wel is het zo dat je niet moet klooien met verschillende wieldiameters voor en achter/ op 1 as.. Dat is dus wel degelijk van invloed terwijl een thuisbrenger nooit dezelfde diameter heeft...Afbeelding

RE: verlagen

Geplaatst: ma jun 25, 2007 20:19
door Andretti Molletti
Als we dan toch bezig zijn:
Het sleepoog van een 147 past niet door de voorbumper, en de rode zoekstift om het reservewiel te plaatsen past niet door een lichtmetalen velg.
De wielmoersleutel is een GTA uitvoering en gaat krom als iemand van 60 kilo er op staat...

Maar ze rijden super hoor, die 147's ;)