Pagina 1 van 1
Ditributieriem Alfa 166
Geplaatst: vr dec 31, 2004 19:27
door alfa 166
Geplaatst: vr dec 31, 2004 20:16
door duke
100.000 km is een normaal onderhoudsinterval voor het vervangen van de distributieriem.
Geen 100000!!!!!
Geplaatst: do jan 06, 2005 15:04
door Romeo
Als het een lease auto is het onderhoudsschema volgen en anders gewoon om de 60000.
(Of niet, heeft mij al twee keer een mooie V6 opgeleverd voor weinig van een leasebedrijf dat er door gebroken riem voor de 100000 afscheid van heeft genomen

)
Geplaatst: do jan 06, 2005 18:34
door Scuderia 1
Het is of 80000 Km of 3 jaar welke je het eerst bereikt moet je doen
maar zou een veilige marge houden daar de gevolgen bij knappen niet zo plezierig zijn
ik doe zelf 60.000 of 2 1/2 jaar
Geplaatst: do jan 06, 2005 18:38
door Michel
Autodata zegt 120.000 KM
Ik weet niet hoe betrouwbaar die info is
Geplaatst: do jan 06, 2005 18:42
door GTV Boy
Autodata zegt 120.000 KM
Ik weet niet hoe betrouwbaar die info is
Dat is na diverse problemen bijgesteld op 60.000 km.

Geplaatst: do jan 06, 2005 18:43
door Rens 1.7QV
gho dat is wel duidelijk allemaal 60.000 80.000 100.000 120.000
Rens
Geplaatst: do jan 06, 2005 18:46
door GTV Boy
Ik heb zelf een 166 TS . Bij deze MOET volgens de dealer om de 60.000km een nieuwe riem op. Zou ik dan ook maar doen anders geen garantie!

Geplaatst: do jan 06, 2005 19:02
door duke
60.000 km is weinig, maar blijkbaar toch aangewezen als ik dat zo lees.

Normaal gezien is dat toch tussen 90.000 en 100.000 km? Vergeef mij dat ik het zeg, maar dit valt niet voor bij Japanse auto's

Toch een zwak punt blijkbaar bij een 166, net zoals de nokkenasverstellers bij de TS motoren. Spijtig dat dit nog gebeurd bij een merk met zo'n rijke geschiedenis

Geplaatst: do jan 06, 2005 19:06
door GTV Boy
Daarom gaan ze nu langzaam weer over op de ketting!
Daar had je nooit problemen mee.

Geplaatst: do jan 06, 2005 19:17
door Michel
Daarom gaan ze nu langzaam weer over op de ketting!
Daar had je nooit problemen mee.

Ze zijn daar ook veel verder in gevorderd inmiddels hé !
Vroeger had je 'n boel nadelen bij de ketting...Maar da's nu voorbij ! Die nieuwe 16V motortjes van Slopel (sorry....) 7000 RPM met ketting !
Dat verhaal van GTV boy komt me bekend voor. Ik heb nog 'n nieuwe 33 gereden in zijn gloriedagen (1.7)
Ik meen me te herinneren dat er 90.000 in z'n onderhoudsschema stond voor riemen.....
Toen zei de dealer ook 60.000, en 10 jaar later weten we allemaal dat dat terecht was !