hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Dood punt in stuur, erg veel sturen...

di sep 25, 2007 23:30

Het volgende is er aan de hand bij mijn 75.


Ik moet echt bijzonder veel sturen voordat uberhaupt reactie krijg. Op het circuit en bij snelle doordraaiers moet ik soms bijna overpakken om het comfortabel te houden. Wat het m.i. raar maakt is dat de alfa een zeer goede wegligging vertoont en het de wagen ook communicatief is. Tevens is de alfa recentelijk nog uitgelijnd.

Waar zou het aan kunnen liggen?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 08:28

versleten stuurhuis?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Ruben
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di feb 21, 2006 18:01
Locatie: Leiden

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 13:45

ik denk ook stuurhuis. Speling op de stuurkogels zou ook kunnen. Is makkelijk te bepalen met twee personen: een draait het stuur wat heen en weer de ander kijkt waar de speling zit onder de auto.
Ducati 900 supersport 1993
Ducati 748 2003
Alfa Romeo 75 T-spark 1988
Alfa Romeo Giulietta 2.0 1983

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 15:01

ik denk ook stuurhuis. Speling op de stuurkogels zou ook kunnen. Is makkelijk te bepalen met twee personen: een draait het stuur wat heen en weer de ander kijkt waar de speling zit onder de auto.
Ok. En is het makkelijk de stuurkogels te vervangen? Ik denk namelijk niet dat het het stuurhuis is sinds Frank dat nog vervangen had voordat de alfa aan mij verkocht werd.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 15:15

Stuurkogels zoveel speling dat je bijna moet over pakken??Yeah right, dan zouden ze zoveel speling/slijtage hebben dat ze op t punt van uithaken staan lijkt me...
Toevallig niet ergens iets vergeten aan te draaien na een sleutelactie? :idea: :idea: :idea: :!:
Eerst maar ff goed uitzoeken voor je er mee gaat rijden hugo , dit is mi een gevaarlijke situatie!!!

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

hugo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: do aug 18, 2005 14:26
Locatie: antwerpen/ enschede

Re: RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 16:26

Stuurkogels zoveel speling dat je bijna moet over pakken??Yeah right, dan zouden ze zoveel speling/slijtage hebben dat ze op t punt van uithaken staan lijkt me...
Toevallig niet ergens iets vergeten aan te draaien na een sleutelactie? :idea: :idea: :idea: :!:
Eerst maar ff goed uitzoeken voor je er mee gaat rijden hugo , dit is mi een gevaarlijke situatie!!!

Grtz,fRank
Laten we eerst even voorop stellen dat de alfa verder geen vreemde snokken of afwijkingen vertoont tijdens het rijden. Houd ik mijn stuur recht, dan gaat de alfa ook gewoon rechtdoor. Het is gewoon dat ik echt buiten proporties veel moet sturen om een reactie te krijgen.

Ik zal alles even nalopen vant weekend maar ik verwacht daar verder niks te vinden.
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 17:05

Sorry voor het hi-jacken van je topic, maar ik heb een beetje hetzelfde probleem. Stukje speling op het stuur... Als ik op de snelweg rijd, zit er tussen links en rechts een stukje 'loze ruimte' (speling...) op het stuur... Rijdt heel irritant en vaag! Speling op de stuurkogels?
156 SW 1.9 JTD

Andretti Molletti

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 17:41

sjek je kruiskoppelingen in de as van het stuur naar het stuurhuis! tussen je pedalen ongeveer...

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

wo sep 26, 2007 19:57

Bij deze gesjekt, maar daar lijkt het niet in te zitten... (of was die tip voor Hugo bedoeld?)
156 SW 1.9 JTD

Andretti Molletti

RE: Dood punt in stuur, erg veel sturen...

vr sep 28, 2007 17:58

Uitlijngegevens? vwb uitspoor?

Terug naar “Algemene Technische vragen”