Ik bedoelde eigenlijk meer waar ik hem ergens om het blok aan kan aansluiten ?
Ziet er wel "af fabriek" uit zo in het originele instrumentenpaneel.
Waar kun je deze halen? Je hebt gewoon een meter ergens in of op het dashbaord geplaatst?Ik bedoelde eigenlijk meer waar ik hem ergens om het blok aan kan aansluiten ?
Ik heb daarvoor een olietemperatuur"peilstok"meter van Motometer voor gebruikt![]()
Kost ca.29 €.
Keb er een olietemp.meter van vdo bij.Waar kun je deze halen? Je hebt gewoon een meter ergens in of op het dashbaord geplaatst?Ik bedoelde eigenlijk meer waar ik hem ergens om het blok aan kan aansluiten ?
Ik heb daarvoor een olietemperatuur"peilstok"meter van Motometer voor gebruikt![]()
Kost ca.29 €.
Als je blok uit elkaar ligt zou dat idd de betere optie zijn!Zou je niet beter een sensor in het carter hangen ? Werkt bij mij prima !
Maar een peilstok kan natuurlijk altijd !!
Veel succes met ... !
Groeten
jos
Dat is idd iets om ff op te letten, zou je moeten navragen bij betreffende verkoper van de sensor.Het koelvloeistoftemperatuurmetertje past bij de koelvloeistoftemperatuur sensor, dan hoef je over de nauwkeurigheid niet meer na te denken. Als je een peilstoksensor gebruikt, hoe krijg je dan de goede waarden op het originele vloeistofmetertje?
Ik zou er zelf toch voor zorgen dat deze zich in stromend medium bevindt.De meter heb ik al ingebouwd, zoals beschreven op de 75-site (http://www.alfa75.info/id455.htm). Nu wilde ik een T-stuk gebruiken bij de oliedruksensor, maar ben daar misschien toch minder enthousiast over. (want de temp.sensor ligt dan buiten de oliestroom).
Als je eentje koopt van Motometer kun je die gewoon gebruiken als niveauindicator.Nu kan ik de oliepeilsensor wel missen (peilen kan ik zelf betrouwbaarder), en dan meet je in het carter (waar het overigens iets koeler is dan in de oliestroom). Bovendien hoef je dan geen kabel door het schutbord zien te krijgen, want dan kan je die van de oliepeilsensor gebruiken.
Bedankt nog! Heb m besteld bij DPT, dus dat zal wel goed komenBestelnummers (zijn Motometernummers) en verschillende lengtes zijn:
- 642.010.1003, max. 327 mm
- 642.010.1009, max. 382 mm
- 642.010.1004, max. 507 mm
- 642.010.1008, max. 525 mm